طرز تهیه اسنک بادمجان ساده و خوشمزه با پنیر خامه ای و گردو

دستور پخت اسنک بادمجان

طرز تهیه اسنک بادمجان

 

اسنک بادمجان یکی از انواع اسنک ها می باشد که همان طور که مشخص است از بادمجان برای تهیه این اسنک استفاده می شود و بسیار سالم و مقوی می باشد شما برای تهیه این اسنک می توانید از ساندویچ ساز و یا تابه گریل و یا در تابه ساده آن را درست کنید. این اسنک می تواند یک میان وعده سالم و خوشمزه برای بچه ها نیز باشد. برای تهیه این اسنک از بادمجان های کشیده و قلمی با پوست براق استفاده کنید تا مزه خوبی داشته باشد. اگر نان تست پیدا نکردید می توانید در نان باگت نیز این اسنک خوشمزه را تهیه کنید. این اسنک کالری بسیار کمی دارد. بادمجان یک منبع ضد ویروس است و دارای فیبر و آهن و پتاسیم می باشد. امروز در پارسی دی اسنک بادمجان با پنیر خامه ای و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسنک بادمجان

  • بادمجان ۴ عدد
  • نان تست ۱ بسته
  • پنیر خامه ای ۱ عدد
  • گوجه ۲ عدد
  • ریحان تازه ۱ پیمانه
  • گردو ۴ عدد

طرز تهیه اسنک بادمجان ساده با پنیر خامه ای و گردو

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید برای تهیه این اسنک بادمجان ها را آماده کنید برای این کار بادمجان ها را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس آبکش کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

حالا برای اینکه بادمجان های کم روغنی داشته باشیم به بادمجان ها کمی ماست بزنید و مطمئن باشید در طعم و مزه ها آنها اصلا تاثیر ندارد و فقط باعث می شود روغن کمتری به خود بگیرد سپس داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود و بادمجان ها را داخل روغن داغ سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه اسنک بادمجان

دور قهوه ای نان تست را با چاقو بگیرید و روی نان تست پنیر خامه را با قاشق بمالید سپس روی آنها بادمجان سرخ شده قرار دهید و بعد گوجه حلقه شده و بعد ریحان پاک شده و در انتها گردو خرد شده را قرار دهید و یک لایه نان تست دیگر روی آن بیاورید.

مرحله چهارم: گریل کردن اسنک بادمجان

در ادامه ساندویچ ساز را داغ کنید و اسنک ها را داخل دستگاه قرار دهید می توانید از صفحه گریل و یا صفحه مثلثی به دلخواه استفاده کنید و یا داخل تابه گریل اسنک ها را قرار داد و کمی با کفیگر فشار دهید تا گریل شود سپس در انتها با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسنک بادمجان

  1. می توانید به جای استفاده از پنیر خامه ای از پنیر رنده شده استفاده کنید.
  2. می توانید بادمجان ها را داخل فر یا سولاردم با روغن کمتری سرخ کنید.
  3. این ساندویچ بسیار ساده و خوشمزه می باشد و از همه مهم تر سالم است که با ترکیب چند نوع سبزیجات تهیه شده است.
  4. به دلخواه می توانید از کمی قارچ سرخ شده نیز در تهیه این اسنک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه اسنک بادمجان ساده و خوشمزه با پنیر خامه ای و گردو
4 (80%) 2 votes