طرز تهیه خورش قیمه با به لذیذ و خوشمزه با گوشت خورشتی یا مرغ

طرز تهیه خورش قیمه با به

 

یکی از خورش های فوق العاده اصیل ایرانی می باشد که عطر و بوی عالی دارد و کسانی که طرفدار قیمه هستند مطمئنا این خورشت عالی را هم دوست خواهند داشت. این خورش اغلب با گوشت گوسفندی درست می شود البته به دلخواه می توانید با ران یا سینه مرغ نیز تهیه کنید. خورش قیمه و به با وجود لپه بسیار خوشمزه و مقوی است و طعم و مزه ملسی دارد. به با توجه به خواص بی نظیر و عطر و طعم آن این خورشت را بسیار لذیذ می کند. اگر هوس قیمه کردید ولی می خواهید غذای متفاوتی را تجربه کنید، حتما این خورش بی نظیر را به شما پیشنهاد می کنیم. امروز قصد داریم طرز تهیه خورش قیمه با به  با گوشت و مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
لپه۱/۲ پیمانه
به۱ عدد
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده۱/۳ پیمانه
لیمو عمانی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
سیب زمینی۲ عدد
نمک، فلفل و دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه خورشت قیمه با به و گوشت خورشتی

مرحله اول: آماده سازی مواد

زعفران را سابیده و چند تکه یخ روی زعفران قرار دهید و اجازه دهید تا زعفران رنگ بگیرد. لپه ها را خیس کنید. اگر لپه ها دیر پز هستند می توانید لپه ها را به طور جداگانه از قبل بپزید. پیاز ها را بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. به را بشورید و نگینی خرد کنید. سیب زمینی را بشورید و روی تخته برش ریز خرد کنید و در تابه ای مناسب سرخ کنید و آن ها را کنار قرار دهید.

مرحله دوم: پخت گوشت و لپه

پیاز های نگینی شده را در تابه ریخته و کمی تفت دهید. سپس گوشت و زردچوبه و فلفل را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. یک قاشق رب را به مواد اصافه کنید. لپه ها را از صافی رد کنید و داخل مواد بریزید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس ۵ لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید و حرارت را ملایم کنید. درب قابلمه را بگذارید و زمان دهید تا گوشت و لپه ها به خوبی بپزند.

مرحله سوم: افزودن به و تهیه خورش قیمه با به

در تابه ای مناسب روغن بریزید و به نگینی خرد شده را به همراه رب گوجه فرنگی با حرارت ملایم تفت دهید. به را به رب اضافه کنید و روی به ها دارچین بریزید و تفت دهید و با مواد هم بزنید تا طلایی شود.. سپس به ها را همراه با نمک و لیمو عمانی ها را که از قبل برش زده و داخل آب قرار داده با مقداری نمک به آب خورشت اضافه کنید و اجازه دهید خورش قیمه به جا افتاده شود. بعد از پخت خورش آن را در ظرف مناسب بریزید و با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کنید و با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خورش قیمه و به لذیذ و مجلسی

  1. می توانید زعفران را دم کنید.
  2. می توانید داخل خورش کمی شکر اضافه کنید.
  3. از لپه های ریز برای این خورش استفاده کنید.
  4. می توانید مقدار به را کم و زیاد کنید.
  5. افزودن سیب زمینی سرخ کرده اختیاری می باشد.
  6. لپه را زیاد تفت ندهید، وگرنه سفت می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه