خواص و مضرات ترب سفید ، 32 خاصیت ترب سفید برای سلامتی بدن

خواص ترب سفید

خواص ترب سفید , مضرات ترب سفید , عوارض و خاصیت های ترب سفید , o hw jvf stdn

خواص و مضرات ترب سفید

ترب سفید یک نوع تربچه زمستانی است که بیشتر در جنوب شرقی و شرق آسیا رشد می کند. این گیاه دارای برگ های بزرگ بوده و رشد سریعی دارد. ترب سفید دارای ریشه های بلند و سفیدی است و برای اولین بار در چین کشت شده است سپس به سایر نقاط جهان رسیده است.

ترب سفید دارای کالری بسیار کمی است ، علاوه بر این برای هضم آسان تر و سریعتر غذا نیز موثر است و به همین جهت می تواند در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار گیرد. جالب است بدانید که ترب سفید تقریبا در اکثر مواقع به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد.

ترب سفید گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص ترب سفید را برایتان در دسته بندی خواص مواد غذایی جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت پارسی دی همراه باشید.

خواص ترب سفید

تقویت ریشه موها شده و پوست کف سر

اگر می خواهید پوست و موی قوی داشته باشید بهتر است از آب ترب سفید استفاده کنید. مصرف منظم این کار باعث تقویت ریشه موها شده و پوست کف سر تمیز و سالم باقی می ماند.

سم زدایی بدن

ترب سفید یک ملین کننده طبیعی می باشد که باعث خارج کردن مواد زائد از بدن می شود ، ترب سفید از روده بزرگ و کلیه بدن سم زدایی می کند. همچنین ترب سفید به هضم مواد غذایی کمک می کند.

غنی از آهن

آهن موجود در ترب سفید باعث اثر مثبت بر روی خون می گذارد و این امر باعث می شود تا عملکرد کلی قلب بهبود پیدا کند. آهن باعث حفظ سلول های سالم و پوست می شود. شما می توانید از ترب سفید برای سلامت کلی بدن خود استفاده کنید.

حفظ سلامت موهای سر

آهن موجود در این گیاه برای حفظ سلامت موها ضروری است ، شما می توانید از ترب سفید برای سلامت مو استفاده کنید.

سلامت سیستم تنفسی

ترب سفید را می توانید مصرف کنید چرا که خلط آور می باشد و به سیستم تنفسی انسان کمک می کند. با عفونت های تنفسی مبارزه کرده و باعث از بین بردن بیماری های آنفلوآنزا و برونشیت و آسم می شود.

افزایش روند متابولیسم بدن

شما می توانید با مصرف ترب سفید روند متابولیسم بدن خود را افزایش دهید ، این امر باعث می شود تا ارگان های مختلف بدن شما به شکل ویژه ای عملکرد خود را به درستی انجام دهند.

درخشان کردن موهای سر

آب ترب سفید برای درخشش موها مفید است ، شما می توانید برای رسیدن به نتایج دلخواه خود از آب ترب استفاده کنید.

پیشگیری از بیماری های قارچی

آب ترب سفید دارای آنزیم های مختلف نظیر آمیلاز ، استراز و دیاستاز می باشد که باعث از بین بردن قارچ ها می شود. اگر می خواهید از بیماری های قارچی در امان باشید بهتر است از ترب سفید استفاده کنید.

رژیم لاغری و کاهش وزن

ترب سفید به کاهش وزن کمک می کند ، شما می توانید مقداری آب موجود در ترب سفید را میل کنید ، این کار باعث می شود تا کاهش وزن رخ دهد ، مصرف ترب سفید از دریافت کالری اضافی در بدن جلوگیری می کند و مانع از جمع شدن چربی می شود.

درمان شوره سر

ترب سفید برای از بین بردن شوره سر موثر است ، شما بهتر است مقداری زیادی ترب سفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید. با این کار می توانید به راحتی شوره سر را از بین ببرید. روش دیگر این است که پوست سر را با آب ترب مالش دهید و پس از مدتی با آب بشویید.

خواص ضد سرطانی

آب ترب سفید سرشار از اسید فولیک ، آنتوسیانین و ویتامین سی می باشد که می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند. ترب سفید باعث جلوگیری از درمان سرطان روده بزرگ ، سرطان کلیه و سرطان معده می شود.

درمان ریزش موهای سر

کسانی که مشکل ریزش مو دارند بهتر است از ترب سفید استفاده کنند. استفاده از آب ترب به صورت موضعی باعث می شود تا رشد مو تحریک شده و ریشه موها از درون تقویت شود. اگر می خواهید با مشکل ریزش مو مبارزه کنید بهتر است از ترب سفید استفاده کنید.

درمان مشکلات تیروئید

آب ترب سفید دارای گوگرد و رافانین می باشد که باعث تعادل هورمون تیروئید می شود. ترب سفید باعث افزایش متابولیسم بدن شده و مشکلات تیروئید را مرتفع می کند.

کمک به ساخت عضلات

برای ساخت عضلات بدن نیاز به مواد مغذی دارید ، ترب سفید یک منبع عالی از پروتئین می باشد که برای ساخت عضله بسیار مفید است. شما می توانید از ترب سفید در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

درمان جوش و آکنه

ترب سفید دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می باشد. ریشه خوراکی این گیاه باعث جلوگیری از مشکلات پوستی می شود. ترب سفید می تواند به راحتی نیش حشرات را درمان کند. برای درمان آکنه و جوش نیز موثر است.

درمان هموروئید

یبوست یکی از دلایل بروز بیماری هموروئید می باشد. آب ترب سفید باعث دفع سموم شده و سبب کاهش درد می شود. نوشیدن آب ترب سفید به درمان هموروئید کمک می کند.

سلامت قلب

ترب سفید مانند سبزی های دیگر از جذب کلسترول بد خون در بدن جلوگیری می کند و باعث کاهش کلسترول می شود ، این امر از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

پاک کننده طبیعی پوست

ترب سفید را له کنید و روی پوست خود قرار دهید. این ماسک به عنوان یک ماسک پاک کننده طبیعی و عالی می باشد و برای پوست بسیار مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ترب سفید دارای آنتی اکسیدان زیادی می باشد که این امر باعث مبارزه با رادیکال های آزاد شده و از آسیب سلول های بدن پیشگیری می کند. ترب سفید باعث دفع سموم از بدن می شود.

پاکسازی و دفع سموم پوست

ترب سفید دارای فیبر می باشد ، این امر باعث می شود تا سموم موجود در پوست دفع شود. اگر می خواهید پوست روشنی داشته باشید از ترب سفید استفاده کنید.

حفظ طراوت و تازگی پوست

ویتامین سی ، فسفر و روی موجود در ترب سفید باعث می شود تا پوست شما روشن شود و طراوت و تازگی پوست شما حفظ شود.

تعادل سطح قند خون

ترب سفید برای کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند مفید است ، ریشه خوراکی این گیاه دارای قابلیت هیپوگلیسمی و ضد دیابتی دارد. ترب سفید عوارض خاصی ندارد و باعث تعادل سطح قند خون می شود.

کنترل فشار خون

مواد معدنی زیادی مانند پتاسیم ، سدیم و کلسیم در ترب سفید وجود دارد ، این امر در تعیین عملکرد متابولیسمی بدن مفید است ، شما می توانید از ترب سفید در کنترل فشار خون خود استفاده کنید چرا که مواد موجود در ترب سفید حمل کننده اکسیژن می باشد.

پیشگیری از بیماری های پوستی

ترب سفید دارای آنتی اکسیدان و ویتامین سی می باشد که از بروز بیماری های پوستی جلوگیری می کند. اگر پوست درخشان می خواهید ترب سفید را در رژیم خود قرار دهید.

کاهش فشار خون

استرس و فشار خون یکی از عارضه های امروزی می باشد که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. عادت های نادرست غذایی و عدم تحرک در طول روز باعث ایجاد این امر می شود. ترب سفید پتاسیم زیادی دارد و برای کاهش فشار خون موثر است.

آبرسانی به پوست

ترب سفید باعث آب رسانی بیشتر پوست می شود ، اگر می خواهید پوست سالم و هیدراته داشته باشید بهتر است از ریشه خوراکی ترب سفید استفاده کنید.

کاهش دمای بدن

ترب سفید به عنوان یک ماده طبیعی برای خنک کنندگی بدن می باشد. این خوراکی ها دارای ریشه تند می باشد و باعث کاهش دمای بدن می شود. در فصل گرما می توانید از ترب سفید برای کاهش دمای بدن استفاده کنید.

سم زدایی کبد

ترب سفید برای سلامت کبد و معده مفید می باشد. ریشه خوراکی این گیاه یک سم زدای قوی می باشد که باعث خارج کردن مواد سمی از بدن می شود.

تقویت استخوان ها

تخم ترب سفید باعث تشکیل و تقویت استخوان ها می شود ، چرا که دارای کلسیم می باشد. کلسیم برای تشکیل استخوان بسیار مفید می باشد. اگر می خواهید سلامت استخوان های بدن خود را بهبود ببخشید بهتر است از ترب سفید استفاده کنید.

درمان نیش حشرات

ترب سفید دارای خاصیت شگفت انگیز در درمان نیش حشرات می باشد ، شما می توانید برای کاهش درد ناحیه آسیب دیده از ترب سفید استفاده کنید ، این گیاه خواص ضد التهابی دارد و از تورم نیش حشرات جلوگیری می کند.

کمک به درمان زردی

ترب سفید قادر است زردی را درمان کمد ، چرا که باعث از بین بردن بیلی روبین می شود و سطح تولید آن را در یک مقدار ثابت نگه می دارد. وجود بیلی روبین در بدن باعث ایجاد زردی در بدن می شود و ترب سفید با زردی مبارزه می کند.

ترب سفید برای معده و کبد بسیار مفید می باشد. ترب سفید یک سم زدای قوی می باشد که باعث پاکسازی سموم بدن می شود. ترب سفید از تخریب گلبول های قرمز بدن جلوگیری می کند.

مضرات ترب سفید

بیماری سنگ صفرا

کسانی که به بیماری سنگ صفراوی مبتلا هستند نباید از ترب سفید استفاده کنند چرا که برای سلامت این افراد مضر است ، همچنین کسانی که حساسیت بدنی دارند سعی کنند از ترب سفید به میزان مناسب استفاده کنند.

همچنین ببینید


  • امید ۱ سال پیش

    عالی بود وجالب

    پاسخ