طرز تهیه سوپ لوبیا سبز مقوی و رژیمی با مرغ و قارچ برای کودک

طرز تهیه سوپ لوبیا سبز

 

یکی از انواع سوپ های بسیار خوشمزه و مقوی است که در زمستان و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و طعم بسیار خوبی دارد به ویژه این که سوپ را میکس کنید تا راحت هضم شود. این سوپ به دلیل وجود لوبیا سبز دارای خواص زیادی از جمله مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی است و همچنین پروتئین، فیبر، آهن و اسیدهای چرب می باشد و به عنوان یکی از سبزیجات مفید برای بهبود رشد کودکان محسوب می شود و می توانید این سوپ مقوی را برای کودکان یا نوزادان خود تهیه کنید. وجود فیبر باعث سیر نگه داشتن و تحرک روده می شود به همین دلیل برای کسانی که تحت رژیم لاغری هستند نیز این سوپ بسیار مفید است. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه سوپ لوبیا سبز با مرغ و قارچ را به شما آموزش دهید. با ما همراه باشید.

مواد لازم

لوبیا سبز۱/۲ لیوان
سیب زمینی۱ عدد
سینه مرغ۱ عدد
هویج۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
پیاز۱ عدد
کره۱ ق غذا خوری
جو دوسر پرک۲ ق غذا خوری
گشنیز۱ ف غذا خوری
جعفری۱ ق غذا خوری
عصاره مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ لوبیا سبز با مرغ و قارچ و سبزیجات

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را به همراه ۱ پیاز و دو حبه سیر و نمک و ادویه داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود. در ادامه سینه مرغ را از استخوان جدا و ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

پیاز را بشورید و آن را روی تخته برس ریز خرد کنید. جو را پاک کنید و در کاسه ی آب بریزید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند. هویج و سیب زمینی و قارچ را شسته و روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید. جعفری و گشنیز های تازه را بشورید و آن ها را ریز خرد کنید. لوبیا سبز ها را شسته و روی تخته برش به صورت حلقه ای برش دهید.

مرحله سوم: تفت مواد

در قابلمه مناسب مقدار کمی روغن بریزید و پیاز ها را با شعله ملایم تفت دهید تا سبک و طلایی شود. می توانید از کره به جای روغن استفاده کنید. سیب زمینی ها و لوبیا سبز و هویج و قارچ را اضافه کنید و اجازه دهید مواد کاملا پخته و نرم شوند. حتما درب قابلمه گذاشته شود. بعد از پخته شدن مواد جو را از صافی رد کنید تا آب آن گرفته شود و آب بگیرید تا شسته شود. سینه مرغ را نیز اضافه کنید. حالا آب مرغ یا عصاره را اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت سوپ لوبیا سبز

در ادامه نمک به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید تا جو پخته شود و لعاب بندازد. در آخر سبزی ها را که شامل جعفری و گشنیز می باشد به سوپ اضافه کنید و هر چند وقت هم بزنید تا سوپ ته نگیرد. بعد از چند بار جوش زدن سوپ آماده است شعله را خاموش کنید.

مرحله آخر: سرو سوپ

بعد از آماده شدن سوپ می توانید به دلخواه آن را داخل میکسر ریخته و میکس کنید این کار باعث می شود هم ظاهر سوپ جذاب تر شود و هم برای خوردن آن برای کودک راحت باش. سوپ لوبیا سبز را در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ لوبیا سبز برای کودک و نوزادان

  1. ابتدا لوبیا سبز رو جدا بپزید و سپس به سوپ اضافه کنید.
  2. می توانید از بلغور گندم به جای جو پرک و گندم پرک استفاده کنید.
  3. این غذا برای کودکان بالای هفت ماه مناسب می باشد.
  4. به جای مرغ  یا آب مرغ می توانید از عصاره قلم استفاده کنید.
  5. سبزی را زمان آخر پخت اضافه کنید و برای حفظ خواص سبزی حتما درب قابلمه را بگذارید.
  6. توجه داشته باشید که  لوبیا سبز خام به کودکان ندهید چون لکتین موجود در اون برای کودک بسیار ضرر دارد و باعث خونریزی معده می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه