طرز تهیه ته چین ساده برای ته دیگ در فر و ماهیتابه رژیمی برای دو نفر

طرز تهیه ته دیگ ته چین ساده

 

یکی از روش های پخت ته چین می باشد که اصلا مرغ و گوشت نمی خواهد و بیشتر برای مهمانی و مجالس تهیه می شود و در کنار خورشت ها یا کباب های مختلف می توانید این ته چین ساده را سرو کنید. اما این ته چین به دو صورت سرو می شود که هر دو را برای شما توضیح خواهیم داد. برای روش اول می توانید کل مواد برنج را با مایه ته چین مخلوط کنید و داخل قالب های فانتزی یا قابلمه بریزید و دم بگذارید یا می توانید ته چین را همانند ته دیگ آماده کنید، کف قابلمه ته چین را ریخته و صاف کنید و بعد برنج ساده سفید را روی آن بریزید تا در انتها یک ته دیگ ته چین داشته باشید یا می توانید در ارتفاع بسیار کم آن را در تابه ریخته و بر روی میز و سفره خود قرار دهید. این دستور برای دو الی سه نفر می باشد شما می توانید بسته به اندازه برنج خود مقدار مواد را به نسبت بیشتر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته چین ساده برای ته دیگ در فر و ماهیتابه رژیمی برای دو نفر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
ماست۱/۲ پیمانه
برنج۳ پیمانه
گلاب۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
روغن یا کره۱.۵ ق غذا خوری
زرشک و خلال پسته و بادامبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین ساده با فر و بدون فر برای دو نفر

مرحله اول: آماده سازی برنج

ابتدا برنج را خوب شسته و با مقداری آب بگذارید تا خیس بخورد. سپس داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد و بعد برنج را داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا برنج بجوشد، ولی خیلی نباید نرم شود باید کمی مغز آن کمی سفت باشد.

مرحله دوم: تهیه مایه ته چین ساده

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. سپس گلاب و روغن یا کره را اضافه کنید زیاد نباید مایه ته چین را هم بزنید تا بوی زهم بگیرد همین که تخم مرغ ها مخلوط شدند کافی می باشد.

مرحله سوم: تهیه ته چین ساده در فر

وقتی برنج نرم شد آن را آبکش کنید و حالا به دلخواه می توانید مقداری از آن را یا همه را با مایه ته چین مخلوط کنید و هم بزنید. کف قالب مورد نظر را چرب کنید و ته چین را داخل قالب ریخته و آن را خوب صاف کنید، حالا روی قالب را با فویل بپوشانید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت با دمای ۱۸۰ قرار دهید در انتها روی گریل را روشن کنید و فویل را بردارید و بگذارید تا رویه ته چین ساده نیز طلایی شود و بعد روی دیس برگردانید و با خلال و زرشک تفت خورده تزئین کنید.

مرحله چهارم: تهیه ته چین ساده بدون فر در ماهیتابه رژیمی

برای پخت ته چین تابه دو طرفه یا همان رژیمی را چرب کنید و مایه ته چین را بریزید و درب تابه را قرار دهید و روی شعله پخش کن به مدت ۱ ساعت گذاشته تا ته چین طلایی شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت ته چین ساده با ماهیتابه رژیمی

  1. از ماست چکیده استفاده کنید حالا می تواند کمی ترش باشد یا شیرین فرقی ندارد.
  2. اگر می خواهید فقط برای ته دیگ ته چین را تهیه کنید مواد را باید نصف کنید تا مقدار کمتری مایه ته چین داشته باشید ولی اگر می خواهید کل برنج شما ته چین باشد مواد فوق برای دو الی سه نفر کافی می باشد.
  3. در ریختن زعفران دست و دلباز باشید تا ته چین رنگ خوبی داشته باشد.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه