طرز تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی بسیار خوشمزه و آسان با ماست

طرز تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی

 

یکی از ته دیگ های بسیار خوشمزه می باشد که به راحتی می توانید در حین اینکه برنج را می گذارید مرغ خود را نیز همزمان با آن تهیه کنید شما برای تهیه ته دیگ مرغ از هر قسمت مرغ که دوست دارید می توانید استفاده کنید از بال تا سینه یا حتی ران مرغ. مهمترین نکته ظرفی است که از آن استفاده می کنید زیرا باید نچسب باشد و زمانی که مرغ ها را می گذاریم باید روغن کاملا داغ شده باشد. همیشه ته دیگ غذاها در  بین ایرانی ها بسیار پر طرفدار است و در سالهای جدید ته دیگ مرغ زعفرانی توانسته یکی از محبوب هاترین ته دیگ ها بین ایرانی ها باشد. در تهیه این ته دیگ باید در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید تا رنگ و عطر غذا زیاد باشد. امروز در پارسی دی ته دیگ مرغ زعفرانی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ران مرغ۲ عدد
برنج۳ پیمانه
ماست۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
آبلیمو ترش۱ ق غذا خوری
زعفران غلیظ دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی با ماست

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

پیاز را خلالی خرد کنید به همراه ماست داخل یک کاسه ریخته و مرغ ها را اضافه کنید و به آن زعفران و فلفل و نمک و آبلیمو اضافه کنید سپس مواد را با مرغ خوب ماساژ دهید و برای ۴ ساعت و یا بهتر است از شب قبل تهیه کنید و داخل یخچال بگذارید تا مزه دار شود. برنج را نیز خوب شسته و مقداری نمک اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: جوشاندن برنج

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس کف روی برنج را بگیرید و کمی برنج را دون تر بردارید زیرا مرغ خودش آب انداخته و باعث نرم شدن برنج می شود برنج را آبکش کنید و آب سرد روی برنج بگیرید.

مرحله سوم: تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی

کف قابلمه را روغن ریخته تا داغ شود سپس کمی زعفران دم کرده غلیظ نیز کف قابلمه بریزید و مرغ را از سس و پیاز ها جدا کنید زیرا سس باعث شل شدن برنج می شود و پیازها در حین پخت می سوزند سپس مرغ ها را از سمت پوست کف قابلمه قرار دهید و برنج را روی مرغ بریزید و با کفگیر خوب سطح برنج را صاف کنید و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و بمدت ۱.۵ الی ۲ ساعت بگذارید تا با حرارت ملایم پخته شود سپس با زرشک تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته دیگ مرغ زعفرانی

  1. به دلخواه می توانید در کنار مرغ ها پیاز یا سیب زمینی حلقه شده نیز قرار دهید.
  2. حرارت باید در حدی ملایم باشد که بخار داخل قابلمه جمع شود.
  3. بسته به اندازه مرغی که کف قابلمه قرار می دهید باید زمان بیشتری دهید تا همزمان مرغ ها نیز پخته شوند.
  4. می توانید در کنار ته دیگ مرغ یک سس با عصاره یا آب مرغ نیز تهیه کنید.
  5. می توانید کل برنج را زعفرانی کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه