طرز تهیه ته چین ماهی قزل آلا خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین ماهی قزل آلا

 

یکی از ته چین های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که شما به راحتی می توانید برای تنوع در غذاها این غذای خوشمزه را برای مهمونی ها و یا چهارشنبه سوری … تهیه کنید. برای ته چین ماهی از هر نوع ماهی که دوست دارید می توانید استفاده کنید ولی سعی کنید ماهی انتخابی استخوان کمتری داشته باشد. ته چین ماهی را هم می توانید با سبزی پلو یا برنج زعفرانی تهیه کنید. سعی کنید ماهی را به دلیل خواص زیادی از جمله امگا ۳ و  ویتامین D بیشتر استفاده کنید همچنین ماهی سلول های خاکستری بدن را افزایش می دهید و از فراموشی جلوگیری می کند. امروز در پارسی دی ته چین ماهی قزل آلا خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
ماهی قرل آلا۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
آبلیمو ۱ ق غذا خوری
ماست چکیده۱.۵ پیمانه
کره۲ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
روغن۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک و فلفل و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین ماهی قزل آلا

مرحله اول : مرینت کردن ماهی

ماهی را با نمک و زعفران و آب لیمو و فلفل سیاه خوب ماساژ بدهید سپس پیاز و سیر را حلقه کنید و روی ماهی بگذارید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم : آماده سازی مواد ته چین

داخل یک کاسه نسبتا بزرگ زرده های تخم مرغ را بریزید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی دربیاد سپس ماست و زعفران و روغن را اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم : آبکش کردن برنج

برنج را از چند ساعت قبل با مقداری نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید و در حین پخت کف روی برنج را بگیرید سپس یک مقدار برنج را زودتر از همیشه آبکش کنید (زنده تر بردارید) سپس برنج را داخل مواد ته چین ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

مرحله چهارم : دم گذاشتن ته چین ماهی

کف قابلمه را روغن ریخته تا داغ شود سپس ماهی ها را داخل قابلمه قرار دهید و برنج را روی ماهی ریخته و با کفگیر خوب فشرده کنید و بمدت ۱ ساعت روی شعله پخش کن قرار دهید تا خوب پخته شود در انتهای پخت کره را روی برنج گذاشته و سپس در دیس برگردانید و همراه با ترشی و زیتون میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین ماهی

  1. اگر می خواهید سبزی پلو تهیه کنید برای این مقدار ۲۵۰ گرم سبزی را در مرحله دوم به مواد ماست و زرده اضافه کنید و سپس برنج را بریزید.
  2. می توانید ماهی را یک مقدار از قبل سرخ کنید سپس کف قابلمه بگذارید.
  3. از تخم مرغ کامل نیز می توانید استفاده کنید.
  4. تخم مرغ را بیش از حد نزنید تا بوی زهم بگیرد.
  5. از ماست چکیده و شیرین استفاده کنید.
  6. برای تهیه در فر کف قالب مورد نظر را با کره چرب کنید سپس مانند مراحل بالا ته چین را داخل قالب ریخته و روی آن چند تکه کره بریزید و فویل بپیچید و چندتا سوراخ ایجاد کرده و در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه