طرز تهیه ته دیگ کادایف آسان با طعمی بی نظیر + عکس مراحل

دستور پخت ته دیگ کادایف

طرز تهیه ته دیگ کادایف

 

ته دیگ کادایف یکی از روش های تهیه ته دیگ می باشد که با تل کادایف تهیه می شود. شما می توانید این ته دیگ متفاوت را برای مهمانی های خود تهیه کنید. رشته کادایف نوعی رشته خوراکی نازک و خشک می باشد که از ترکیب آرد گندم و سمولینا و آب تهیه می شود. رشته کادایف برای تهیه انواع باقلوا ها و دسر ها تهیه می شود. مصرف این رشته در ترکیه بسیار متداول بوده  و در تبریز رشته نواری و توری وجود دارد که به رشته ختایی نیز معروف است. اما رشته کادایف با رشته شعریه بسیار متفاوت است، یکی از مهم ترین تفاوت این رشته این می باشد که رنگ آن ها باهم متفاوت است و رشته شعریه تیره رنگ است و بیشتر برای تهیه باقلوا یا حلوا استفاده می شود. شما می توانید رشته کادایف را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته دیگ کادایف شیک و خوشمزه برای مهمانی به همراه عکس مراحل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ته دیگ کادایف

  • کادایف ۱/۲ پیمانه
  • زعفران غلیظ ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه ته دیگ کادایف برای مهمانی و مجالس

مرحله اول: آماده سازی برنج

برنج را بشورید و با کمی نمک خیس کنید. این مقدار گفته شده برای ۲ الی ۳ پیمانه برنج مناسب می باشد. برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. وقتی دانه های برنج نرم شد باید برنج را آبکش کنید و دقت کنید کف روی برنج را حتما بگیرید.

مرحله دوم: آماده سازی ته دیگ

در ادامه کف قابلمه مورد نظر که می خواهید داخل آن پلو را تهیه کنید را با روغن خوب چرب کنید دقت کنید حتما باید از قابلمه نچسب استفاده کنید. سپس زعفران غلیظ را از که از قبل با کمی یخ دم کردید اضافه کنید و کمی قابلمه را تکان دهید تا زعفران پخش شود. کادایف را که بهتر است از کادایف مرطوب استفاده کنید را باز کنید به اندازه ۱/۲ لیوان خرد کنید و کف قابلمه بریزید.

مرحله سوم: تهیه ته دیگ رشته کادایف

در ادامه یک لایه نازک داخل قابلمه قشنگ پهن کنید. لایه هر چقدر نازک تر باشد ته دیگ خوشمزه تر و تردی تری خواهید داشت. حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بگذارید کمی کادایف سرخ شود. سپس برنج آبکش شده را اضافه کنید و روی رشته کادایف بریزید و درب قابلمه را برای ۴۰ دقیقه قرار دهید و در انتها به دلخواه کمی کره یا روغن روی برنج بریزید. نوش جان

نکات کلیدی ته دیگ رشته کادایف

  1. رشته کادایف به دو صورت در بازار وجود دارد که بهتر است از نوع مرطوب استفاده کنید.
  2. حرارت باید ملایم باشد تا ته دیگ خوب طلایی شود و نسوزد.
  3. می توانید از شعله پخش کن نیز استفاده کنید.
  4. رشته کادایف مزه به تنهایی ندارد و نه شور است و نه شیرین و تنها مزه نون برشته شده را می دهد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه