طرز تهیه دسر مگنولیا شکلاتی و موزی ساده، مجلسی و فوق العاده خوشمزه

دسر مگنولیا

 

یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین دسر ها می باشد که برای شب یلدا یا شب های بلند زمستان می توانید در منزل با چند قلم مواد آن را تهیه کنید. این دسر هر چقدر بیشتر در یخچال استراحت کند طعم و مزه بهتری به خود می گیرد، پس سعی کنید حداقل ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا طعم و مزه ها به خورد هم برود. دسر مگنولیا را می توانید با موز یا توت فرنگی بنا به ذائقه خود درست کنید. اما برای لایه های این دسر می توانید از انواع کیک های آماده یا بیسکویت پتی پور ساده یا کاکائویی استفاده کنید و در انتها با سس شکلاتی آن را سرو کنید. این دسر بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود پس دسر را در لیوان هایی با ارتفاع کم ریخته و آن را به دلخواه تزئین کنید. امروز در پارسی دی دسر مگنولیا شکلاتی و موزی ساده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد سفید۳ ق غذا خوری
شیر۳ پیمانه
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
شکر۱/۲ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
موز۱ عدد
خامه صبحانه۵۰ گرم
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
کیک یا بیسکویت پتی پور۱ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

شکلات۱۰۰ گرم
شیر۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر مگنولیا موزی و شکلاتی

مرحله اول : مخلوط کردن شیر با نشاسته

ابتدا شیر را داخل شیر جوش ریخته و نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته به خوبی داخل شیر حل شود. سپس شیر جوش را روی حرارت قرار دهید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و کمی با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و در ادامه به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید.

مرحله دوم : رسیدن به غلظت فرنی

بعد از اضافه کردن زرده تخم مرغ، آرد و شکر را به همراه وانیل اضافه کرده و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. در این مرحله پای گاز باشید و مداوم هم بزنید. وقتی مایه به غلظت رسید خامه را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله سوم : صاف کردن دسر

مواد را از صافی رد کنید، تا اگر گلوله های آرد حل نشده باشد داخل صافی بماند و مایه یکدستی داشته باشید. حالا موز یا توت فرنگی را به اندازه دلخواه برش بزنید و کنار بگذارید.

مرحله آخر و تهیه سس شکلاتی

لیوان های مورد نظر خود را آماده کنید و موز یا توت فرنگی را دور تا دور لیوان ها قرار دهید. اول مقداری کیک یا بیسکویت خرد شده را ریخته و بعد ۲ قاشق از مواد دسر بریزید و روی آن گردو های خرد شده را اضافه کنید و همین طور لایه ها را ادامه دهید تا لیوان پر شود. حالا دسر را برای ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در انتها شکلات را خرد کنید و شیر را گرم کنید و شکلات های خرد شده را داخل آن ریخته و هم بزنید تا شکلات ذوب شود سپس روی دسر ریخته و با برش های میوه دلخواه و یا خامه قنادی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر مگنولیا شکلاتی

  1. می توانید مواد دسر را به دو قسمت تقسیم کنید یعنی یک قسمت ساده باشد و به قسمت دیگر قهوه یا پودر کاکائو اضافه کرده تا دسر مگنولیا دو رنگ داشته باشید.
  2. میزان اضافه کردن شکر به سلیقه شما بستگی دارد می توانید کمتر بریزید.
  3. حتما مواد را صاف کنید روی کیفیت دسر تاثیر می گذارد.
  4. می توانید ۱ موز دیگر را پوره کنید و داخل لایه ها بریزید.
  5. از انواع مغزها می توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا شکلاتی و موزی ساده، مجلسی و فوق العاده خوشمزه
4.8 (96.67%) 6 votes