طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی خانگی خوشمزه بدون شیر و خامه

بستنی موزی شکلاتی

 

یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب همه می باشد که از محبوبت خاصی برخودار است. بستنی ها همیشه گزینه جذابی برای دورهمی و مهمونی بودند. شما به راحتی می توانید در منزل بستنی تهیه کنید. وقتی هوا گرم می شود بچه ها به شدت به بستنی علاقه پیدا می کنند چه بهتر که ما خودمان دست به کار شویم و بستنی را در خانه و سالم تر تهیه کنیم. بستنی بدون ثعلب بسیار سالم تر خواهد بود. در بستنی موزی می توانید از انواع مغزها و شکلات ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی بستنی موزی شکلاتی بدون شیر و خامه بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

موز۳ عدد
پودر کاکائو۳ غذا خوری
شکر۲ ق غذا خوری
گردو۵ عدد
شکلات صبحانه۱ ق غذا خوری
شکلات چیپسیبه مقدار لازم

طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی

مرحله اول : فریزر کردن موز

ابتدا موزها را پوست بگیرید و حلقه ای برش بزنید سپس داخل ظرف دربسته یا زیپ کیپ به مدت ۲ الی ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم : میکس کردن بستنی موزی

موزهای یخ زده را از فریزر خارج کنید و داخل میکسر غذاساز یا مخلوط کن ریخته و اجازه دهید کمی نرم شوند سپس دستگاه را روشن کرده و موز ها را پوره کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد بستنی

موز های پوره شده را به دو قسمت تقسیم کنید. یک بخش تقسیم شده را مجدد داخل میکسر ریخته و شکر و شکلات صبحانه و پودر کاکائو را اضافه کرده و چند ثانیه میکس کنید تا کاملا یکدست شود  سپس داخل ظرف درب دار ریخته و شکلات چیپسی را به آن اضافه کنید و هم بزنید و به ظرف دیگر گردو های خرد شده به همراه ۱ ق غذا خوری شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست مخلوط شوند مواد بستنی باید کاملا نر و لطیف باشند.

مرحله چهارم : تهیه بستنی موزی شکلاتی

حالا هر دو ظرف را برای ۴ ساعت داخل فریزر قرار دهید فقط در این زمان دو بار از فریزر خارج کنید با قاشق هم بزنید و مجدد داخل فریزر قرار دهید بعد از گذشت ۴ ساعت بستنی موزی و بستنی موزی شکلاتی شما حاضر است آن را در ظرف ریخته و با موز تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی موزی شکلاتی

  1. ثعلب باعث کشدار شدن بستنی می شود می توانید از لوازم قنادی تهیه کنید و استفاده کنید.
  2. میزان اضافه کردن شکر به شیرینی موزها بستگی دارد اگر کم بود می توانید بیشتر اضافه کنید و اگر بیشتر بود نریرید.
  3. سعی کنید بستنی موزی را همان روز مصرف کنید یعنی به اندازه درست کنید چون مواد نگهدارنده ندارد ممکن است موز سیاه شوند.
  4. می توانید بجای شکر از عسل یا پودر قند استفاده کنید.
  5. اگر در منزل غذاساز یا میکسر نداشتید با کمک گوشکوب خوب موزها را پوره کنید.
  6. با اضافه کردن قهوه فوری می توانید بستنی موزی با طعم قهوه داشته باشید در واقع می توانید به دلخواه هر اسانس یا طعمی را که دوست دارید اضافه کنید.
  7. اگر رنگ کاکائوی شما روشن تر است می توانید مقدار بیشتری بریزید.

همچنین ببینید 

از
9
دیدگاه