طرز تهیه بال بوقلمون کبابی لذیذ و خوش طعم به 2 روش با فر و بدون فر

دستور پخت بال بوقلمون

طرز تهیه بال بوقلمون

 

بال بوقلمون کبابی یکی از روش های بسیار خوشمزه در خانه برای تهیه یک خوراک عالی با بال و گردن بوقلمون می باشد که می توانید بال ها را مرینت کنید و به روی زغال کباب کنید و یا می توانید داخل سیخ جوجه گردان فر بزنید و یا بدون جوجه گردان داخل فر با حالت کانوکشن بگذارید تا بال بوقلمون حسابی کبابی شود و با سس دلخواه خود سرو کنید. گوشت بوقلمون به دلیل بافتی که دارد حجم خود را از دست نمی دهد و در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت زیادی برخودار است به همین دلیل در تهیه خورش ها و نذری بسیار محبوب تر است. اما خواص خوب گوشت بوقلمون به اینجا ختم نمی شود و به دلیل مواد مغذی و انواع ویتامین های که در گوشت بوقلمون وجود دارد برای سلامتی حائز اهمیت است. اما کالری کمی دارد و برای افراد دیابتی گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بال بوقلمون کبابی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بال بوقلمون کبابی

  • بال بوقلمون ۵۰۰ گرم
  • جعفری ۱ دسته
  • سیر ۴ حبه
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۱/۴ پیمانه
  • لیموترش ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پولبیبر به مقدار لازم

طرز تهیه بال بوقلمون کبابی بسیار خوشمزه در خانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بال بوقلمون را می توانید به صورت بسته بندی از بیرون تهیه کنید و خوب بشورید و خشک کنید تا آب اضافی آن خارج شود. بال بوقلمون را روی تخته آشپزی قرار دهید و با چاقو روی آن چند برش ایجاد کنید تا مواد مرینت به خوبی به آن نفوذ و مزه دار کند.

مرحله دوم: آماده سازی مواد مرینت

جعفری را پاک کنید و بشورید و دسته کنید و با چاقو ساطوری ریز خرد کنید. سیر ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا با چاقو خیلی ریز خرد کنید. جعفری و سیر و رب و روغن زیتون و آبلیموترش تازه را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید و در انتها ادویه ها را اضافه کنید و بال بوقلمون را داخل سس مرینت قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا طعم دار شود.

مرحله سوم: پخت بال بوقلمون در فر

برای پخت بال بوقلمون در فر می توانید بال ها را داخل یک ظرف چرب شده چیده و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا حسابی برشته و طلایی شود و یا می توانید به جوجه گردان فر وصل کنید و بال بوقلمون را کباب کنید.

مرحله چهارم: پخت بال بوقلمون به روی زغال

بال بوقلمون را از مواد مرینت جدا کنید و به سیخ بزنید و زغال را از قبل حاضر کنید و سیخ ها را روی منقل قرار دهید و بچرخانید تا یکدست سرخ و طلایی شود و بعد به همراه سس دلخواه میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بال بوقلمون لذیذ و آبدار

  1. خط انداختن روی بال ها باعث مغز پخت شدن بال بوقلمون می شود.
  2. می توانید به دلخواه از زعفران نیز استفاده کنید.
  3. استفاده از ادویه پولبیبر باعث خوشرنگ تر شدن بال می شود و بهتر است حذف نکنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه