طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی لیته ساده و فوری خانگی با گوجه

دستور تهیه ترشی بادمجان کبابی

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی

 

ترشی بادمجان کبابی یکی از انواع ترشی ها می باشد که به دو صورت لیته و پوره شده و به همراه گل کلم و سبزیجات تهیه می شود و طعم و مزه به خصوصی دارد چون بادمجان ها در تهیه این ترشی کبابی می شوند شما می توانید از ابتدای پاییز که خانم ها مشغول گذاشتن ترشی برای زمستان هستند این ترشی بادمجون کبابی را تهیه نیز کنید و در فصل زمستان به همراه غذاهای خود میل کنید. ترشی هایی که پخته می شوند را می توانید از فردای همان روز مصرف کنید و نیازی نیست در یخچال بمانند تا برسند پس ترشی بادمجان کبابی یک ترشی فوری و خوشمزه است از بادمجان های کشیده با پوست شفاف استفاده کنید تا تلخ نباشد و تخم کمتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی بادمجان کبابی لیته ساده

  • بادمجان ۱ کیلوگرم
  • هویج ۲ عدد
  • فلفل تند ۴ عدد
  • سیر ۵ حبه
  • سبزی معطر تازه یا خشک شامل (ترخون، جعفری، نعنا) جمعا ۱/۲ پیمانه
  • پودر گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • سرکه به مقدار لازم
  • نمک، سیاه دانه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی لیته با گوجه

مرحله اول: کبای کردن بادمجان

ابتدا برای تهیه این ترشی خوشمزه کبابی باید بادمجان ها را کباب کنید اما برای کباب کردن بادمجان ها می توانید روی زغال یا روی اجاق گاز بر روی شعله پخش کن بادمجان های شسته شده را کباب کنید در حدی که ترک بخورد کافی می باشد سپس پوست بادمجان ها را بگیرید.

مرحله دوم: میکس کردن

بادمجان ها را بعد از گرفتن پوست با آب بشورید تا پوست بادمجان روی آن نماند سپس شما برای خرد کردن آن می توانید بادمجون ها را داخل غذاساز ریخته و یا با چاقو میکس کنید و خرد کنید سپس هویج ها را پوست بگیرید و به دلخواه رنده ریز یا درشت بزنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سیرها را پوست بگیرید و پوره کنید یا به صورت خیلی ریز با چاقو خرد کنید سبزی معطر را که می توانید از سبزی خشک یا تازه استفاده کنید آماده کنید سپس فلفل ها را خوب شسته و خشک کنید و خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی بادمجان کبابی

حالا داخل یک کاسه بزرگ بادمجان کبابی به همراه هویج خرد شده و سبزی و سیر را بریزید و نمک و فلفل ها و سیاه دانه و پودر گوجه را بریزید و هم بزنید سپس کمی سرکه اضافه کنید در حدی که مواد مخلوط شوند و بعد مواد را تست کنید و مزه ها را بچشید و اگز نیاز بود نمک اضافه کنید سپس ترشی را داخل شیشه تمیز ریخته و پر کنید و مجدد کمی سرکه روی آن بریزید چون سرکه زود جذب لیته می شود سپس درب شیشه را بسته و بعد از ۱ روز مصرف کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه ترشی بادمجان کبابی فوری

  1. از سرکه خانگی یا سرکه سفید یا قرمز استفاده کنید ولی در نظر بگیرید سرکه سفید کمی تند و تیز نسبت به قرمز می باشد.
  2. به دلخواه از کمی گلپر نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید مواد را خیلی له یا ساطوری کنید.
  4. این ترشی ماندگاری خوبی دارد.

همچنین ببینید  

از
13
دیدگاه