طرز تهیه ترشی لیته بندری اصل 1 روزه خوشمزه و بازاری با رب گوجه فرنگی

دستور تهیه ترشی لیته بندری

طرز تهیه ترشی لیته بندری

 

ترشی لیته بندری یکی از ترشی های بسیار محبوب و معروف است که شما می توانید در یک روز آن آماده و سرو کنید و دیگر زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست. نکات مهم در تهیه این ترشی رعایت اندازه و مواد می باشد که نباید مزه ها بهم قالب شوند. برای خرد کردن این ترشی شما می توانید مواد را داخل خرد کن بریزید و یا در چرخ گوشت چرخ کنید و اگر هیچکدام را نداشتید رنده ریز بزنید. اگر طرفدار ترشی تند و تیز و فوری هستید این پست را دنبال کنید تا یک ترشی لیته بندری فوق العاده با رب گوجه فرنگی و بادمجان تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی لیته بندری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته بندری

  • بادمجان ۳ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • برگ کلم ۳ عدد
  • خیار ۳ عدد
  • تمرهندی ۱ بسته
  • سرکه به مقدار لازک
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • تخم گشنیز، فلفل قرمز، نمکف سیاه دانه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لیته بندری خانگی خوشمزه و تند با رب

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و کمی خرد کنید، شما می توانید به دلخواه از بادمجان قلمی یا دلمه استفاده کنید ولی بهتر است بادمجان تخم کمتری داشته باشد. فلفل دلمه را کمی خرد کنید، هویج پوست بگیرید و خرد کنید و در انتها خیار را بدون پوست گرفتن خرد کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید تا خشک شوند.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

در ادامه باید بادمجان و هوبج و خیار و برگ کلم را به ترتیب داخل غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و خرد کنید دقت کنید بیش از اندازه پالس نزنید وگرنه خیلی ریز می شوند و آب می اندازند. اگر هیچ کدام از وسیله برقی ها را نداشتید با کمک رنده دستی رنده ریز بزنید.

مرحله سوم: افزودن تمر هندی

حالا باید همه مواد خرد شده به همراه فلفل دلمه و کلم خرد شده را داخل قابلمه بریزید و ادویه ها و سیاه دانه را اضافه کنید و هم بزنید. تمر هندی را به همراه ۲ پیمانه سرکه قرمز مخلوط کنید و هم بزنید تا تمرهندی داخل آن باز شود و بعد از صافی رد کنید تا عصاره تمرهندی گرفته شود و فقط هسته داخل صافی باقی بماند.

مرحله چهارم: تهیه ترشی لیته بندری

حالا باید مخلوط تمر هندی را به مواد اضافه کنید و بعد تا جایی که روی مواد را سرکه بپوشانید باید سرکه اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد از جوشیدن رب را اضافه کنید و  باید ۱۵ دقیقه زمان دهید تا ترشی حاضر شود و در انتها مزه ها را بچشید و اگر نیاز بود نمک اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و به در شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی لیته بندری خوشمزه و راحت ۱ روزه

  1. بستگی به سرکه ای که استفاده می کنید میزان تند و تیزی ترشی فرق خواهد داشت.
  2. می توانید از گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.
  3. مواد حتما باید سرد شده باشد و در شیشه بریزید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه