طرز تهیه ترشی کلم قرمز خانگی مجلسی و خوشمزه رستورانی

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

یکی از انواع ترشی های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که برخلاف اکثر ترشی های ایرانی در تمام فصل ها سرو می شود. این ترشی خوشمزه و خوشرنگ علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای تزیین غذا نیز بسیار مناسب است.با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه کوچک ترشی کلم قرمز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی کلم قرمز تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی کلم قرمز با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

کلم قرمز۵۰۰ گرم
سرکه قرمزبه اندازه کافی
نمک۱/۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

1مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه ترشی کلم قرمز ابتدا کلم را تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و یا با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نوارهای باریک و بلند خرد می کنیم تا ترشی کلم مجلسی داشته باشیم.

2مرحله دوم خرد کردن

سپس کلم خرد شده را در ظرفی می ریزیم و با نمک مخلوط می کنیم و روی آن سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا استراحت کند. سپس کلم ها را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به اندازه ای سرکه روی کلم ها می ریزیم تا کاملا روی کلم ها را بپوشاند.

3مرحله سوم: تهیه ترشی کلم قرمز

در مرحله بعدی درب ظرف را محکم می بندیم تا هوا واد آن نشود. ترشی را به مدت ۱ هفته در جایی خشک و خنک نگهداری می کنیم. برای این مدل ترشی روشی دیگر نیز وجود دارد به این صورت که کلم قرمز را خرد می کنیم و در قابلمه کلم و سرکه را می ریزیمو روی حرارت قرار می دهیم تا کمی بجوشد و کلم ها نرم شوند و در ظرف می ریزیم و می توانید همان زمان از ترشی را مصرف کنیم. البته اگر با این روش ترشی کلم را آماده کنید مدت زمان نگهداری آن بسیار کمتر است و کیفیت آن نیز بسیار پایین تر از روش اول است.

 

فوت فن های دستور تهیه ترشی کلم قرمز

  1. نکته مهم این قسمت است که ماساژ کلم بانمک ودست باعث رنگ زیبای کلم می شود.
  2. ظرف باید کاملا تمیز باشد وگرنه ترشی کپک می زند.
  3. اگر دوست دارید میزان ترشی مواد کمتر باشد از ترکیب آب جوشیده سرد شده با سرکه استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
487
دیدگاه