طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی ساده، لذیذ و بدون گوشت مرحله به مرحله

طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و بدون گوشت تهیه می شود و گزینه خوبی برای افرادی است که گیاه خوار هستند و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و به دلیل داشتن لوبیا چیتی بسیار مفید است. لوبیا چیتی یکی از انواع لوبیاها می باشد که به دلیل شکل ظاهری آن به لوبیا نقاشی شده معروف است و ریشه اسپانیایی دارد اما لوبیا چیتی به دلیل داشتن فیبر برای کنترل قند خون بسیار مناسب است، همچنین فشار خون را تنظیم می کند و برای بهبود سلامت بدن بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لوبیا چیتی پخته۲ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری خشک شده۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد نخودچی۳  ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی لوبیا چیتی

ابتدا لوبیا را از چند ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود می توانید یک عدد خیار را پوست بگیرد و روی لوبیا ها قرار دهید تا زمان کمتری ببرد سپس لوبیا ها را داخل قابلمه یا زودپز ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود.

مرحله دوم: چرخ کردن مواد

مواد را باید میکس کنید لوبیا چیتی را داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و بگذارید تا له شود اگر غذاساز ندارید با گوشت کوب خوب بزنید تا له شود سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده بزنید و آب اضافی آن را بگیرید و همچنین پیاز را نیز پوست بگیرید و رنده کنید و آب پیاز را نیز بگیرید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

لوبیا ها را به همراه سیب زمینی و پیاز داخل یک کاسه ریخته و تخم مرغ ها را به همراه ادویه و زعفران و جعفری و آرد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود می توانید برای منسجم تر شدن بیشتر از نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت کتلت لوبیا چیتی

داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه کتلت با قاشق برداشته و یا در دست به آن حالت دهید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و پخته شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید با اینکه خیلی جذب روغن ندارد سپس کتلت ها را به دورچین دلخواه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کتلت لوبیا چیتی

  1. می توانید جعفری تازه یا حذف کنید.
  2. اگر خیلی مواد آب انداخت می توانید مقدار بیشتری آرد نخودچی بریزید.
  3. به دلخواه می توانید چند قارچ پخته شده و میکس شده نیز داخل این کتلت استفاده کنید.
  4. این غذا برای گیاه خوارن لاکتو که تخم مرغ مصرف می کنند بسیار مناسب است.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه