طرز تهیه سوپ گندم مجلسی و خوشمزه با مرغ، هویج و سیب زمینی

طرز تهیه سوپ گندم

 

یکی از انواع سوپ ها می باشد که با گندم تهیه می شود و برای مهمانی و یک سوپ خوشمزه و ساده بسیار مناسب است شما می توانید به دلخواه از انواع سبزیجات در این سوپ استفاده کنید و برای بیماری های مختلف و سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. شما به دلخواه می توانید در این سوپ مرغ یا بلدرچین و یا ماهیچه بریزید و یا حتی می توانید بدون گوشت یا مرغ آن را تهیه کنید و فقط از عصاره یا استاک مرغ در تهیه آن استفاده کنید و از خواص خوب آن استفاده کنید. همچنین این سوپ برای وزن گیری بچه ها بسیار مناسب است و همچنین سطح انرژی را زیاد می کند و فیبر بسیار بالایی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ گندم مجلسی با مرغ، هویج و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گندم۱ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
هویج۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
رب۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
جعفری و گشنیز خرد شده۳ ق غذا خوری
آبلیمو تازهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ گندم با مرغ و هویج و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این سوپ باید گندم را خیس کنید برای این کار ابتدا بهتر است گندم را پاک کنید و به همراه کمی آب برای چند ساعتی خیس کنید. جعفری و گشنیز را نیز پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و رب

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک و بوی خامی زردچوبه گرفته شود سپس در ادامه رب اضافه کنید می توانید مقدار بیشتری رب بسته به سلیقه خود اضافه کنید پیاز را به همراه رب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رب خوش رنگ شود.

مرحله سوم: پخت سبزیجات

در ادامه سینه مرغ را اضافه کنید و کمی تفت دهید و روی آن فلفل سیاه و نمک بزنید و بعد چند لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا بجوش بیاد سپس گندم خیس خورده را نیز اضافه کنید و بعد هویج را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و بگذارید تا مواد پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه سوپ گندم

سینه مرغ را بعد از پخت از سوپ خارج کنید و ریش ریش یا به اندازه دلخواه برش بزنید سپس سیب زمینی را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه مرغ به داخل قابلمه برگردانید و در انتها جعفری و گشنیز را به همراه کمی آب لیموترش و فلفل قرمز و نمک اضافه کنید و مزه ها را بالانس کنید و زمانی که گندم و دیگر سبزیجات پخته شدند از روی حرارت برداشته و با زرشک و جعفری تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت سوپ گندم مجلسی

  1. اگر برای کودکان این سوپ را تهیه می کنید بهتر است آن را در انتها میکس کنید تا راحت تر بخورند.
  2. به دلخواه می توانید از ذرت یا قارچ نیز در تهیه این سوپ استفاده کنید.
  3. بهتر است سبزی را در انتهای پخت اضافه کنید تا رنگ آن از بین نرود.
  4. از آب قلم یا استاک مرغ یا گوشت نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه