طرز تهیه سوپ باقالی لعابدار و غلیظ و خوشمزه با سیب زمینی و هویج

طرز تهیه سوپ باقالی

 

سوپ ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد و شما می توانید با انواع سبزیجات و صیفی جات سوپ ها را تهیه کنید و برای مهمانی ها خود سرو کنید. سوپ باقلا یا سوپ باقالی یک سوپ راحت و بدون دردسر است که می توانید خیلی سریع و راحت تهیه کنید. باقالی از خانواده حبوبات است و شما می توانید در رژیم غذایی خود استفاده کنید. باقلا یکی از غنی ترین منابع فیبر و پروتئین است و شما می توانید برای کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیمار های قلبی از باقالی استفاده کنید. طبق تحقیقات انجام شده باقالی می توانید خطر اختلالت مادرزادی را کاهش دهد زیرا حاوی اسید فولیک است و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ باقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

باقالی۱ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
هویج۲ عغدد
کره۱۵ گرم
آرد ذرت۳ ق سوپ خوری
آب مرغ۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
شوید یا جعفریبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ باقالی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید باقالی را از پوست جدا کنید و از غلاف خارج کنید و به دلخواه از وسط به دو نیم تقسی کنید و یا می توانید چهار برش بزنید، می توانید از باقالی فریزر شده استفاده کنید و یا می توانید از باقالی تازه برای تهیه این سوپ استفاده کنید. می توانید باقالی را نیم پز کنید و بعد برای تهیه سوپ استفاده کنید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کره گفته شده داخل قابلمه بریزید و کمی پیاز را تفت دهید و زمانی که سبک شد هویج را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه سیب زمینی پوست کنده و نگینی شده به مواد اضافه کنید و ادویه ها را افزوده و کمی تفت دهید.

مرحله سوم: پخت سبزیجات

در ادامه باید باقالی نیم پز شده را اضافه کنید و روی مواد آب و به همراه آب مرغ بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید می توانید از عصاره مرغ استفاده کنید و آن را خرد کنید و به همراه آب جوش ترکیب کنید. حرارت را کم کنید و زمان دهید تا سبزیجات پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه سوپ باقالی

در ادامه باید زمان دهید تا مواد مخلوط شوند و برای لعاب بیشتر نشاسته ذرت را با کمی آب هم بزنید تا باز شود و بعد به مواد سوپ اضافه کنید و هم بزنید و در ۲۰ دقیقه انتهای شوید یا جعفری را به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ باقالی

  1. می توانید سوپ را با کمک گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود و یا به صورت پوره نشده سرو کنید.
  2. اگر از عصاره استفاده می کنید نمک زیاد نزنید زیرا عصاره ها حاوی نمک و ادویه هستند.
  3. برای نیم پر کردن باقالی آن را داخل آب بریزید و به بگذارید چند جوش بزند.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه

  • سارا ۸ ماه پیش

    سلام . این سوپ با باقالی خشک زرد هم میشه درست کرد؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۸ ماه پیش

      می تونید خیس کنید و بپزید تا نرم شه و بعد استفاده کنید

      پاسخ