طرز تهیه شیرینی توت خانگی و خوشمزه قزوین با بادام بدون فر

طرز تهیه شیرینی توت بادامی

 

شیرینی توت بادامی یکی از آسان ترین راه های تهیه شیرینی نوروزی می باشد که نیاز به فر ندارد و شما با رنگی کردن آنها به تنهایی می توانید پذیرایی خود را خاص کنید. این شیرینی خوشمزه از پودر بادام تهیه می شوند و به دلیل شکل ظاهری آنها به توت به این نام معروف شده اند. این شیرینی ماندگاری بالایی دارد فقط به خاطر اینکه زود خشک می شود حتما باید در ظرف دربسته نگهداری شود. توت بادامی در قزوین بسیار پر طرفدار است و شما با افزودن اسانس های مختلف می توانید طعم و مزه آنها را نیز تغییر بدهید. اگر دوست دارید یک شیرینی خیلی سریع و راحت را تهیه کنید شیرینی توت بادامی را انتخاب کنید. امروز در پارسی دی شیرینی توت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادام خام۲۵۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم
گلاب۲ الی ۴ ق غذا خوری
رنگ خوراکیبه دلخواه
پرک پسته یا بادام و شکر دانه درشتبرای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی توت بادامی به شکل میوه

مرحله اول: آماده سازی بادام

ابتدا باید پوست بادام ها را بکنید برای کندن پوست بادام آن ها را داخل یک کاسه ریخته و روی آن آبجوش بریزید و بزارید کنار تا چند دقیقه بماند سپس به راحتی با یک فشار دست پوستش را جدا کنید و روی یک دستمال نخی گذاشته تا آب اضافی آن رفته و خشک شود.

مرحله دوم: آسیاب کردن بادام

بادام های خشک شده را به همراه پودر قند داخل آسیاب ریخته و دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا کاملا با هم مخلوط و پودر شوند می توانید از پودر شکر دانه ریز هم استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی

بادام و پودر قند پودر شده را داخل کاسه ریخته و قاشق قاشق به آن گلاب را اضافه می کنیم تا مانند خمیر نرم در بیاید (گلاب را یکباره نریزید ممکن است خمیر شل شود).

مرحله چهارم: تهیه شیرینی توت

می توانید خمیر را به چند قسمت تقسیم کنید و به هر قسمت رنگ خوراکی بزیند سپس هر کدام را برداشته و مانند توت به آن فرم دهید سپس یک خلال پسته در انتهای آن بزنید و در شکر بغلطانید به همین راحتی شیرینی ما حاضر شد شما می توانید با سبز کردن مانند سیب یا زردآلو این میوه را تهیه کنید و در ظرف دربسته نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی توت 

  1. می توانید از رنگ های طبیعی مانند زعفران یا رنگ لبو و یا زرشک پودر شده استفاده کنید.
  2. اگر هزینه بادام برای تهیه این شیرینی زیاد بود می توانید از بادام زمینی استفاده کنید.
  3. نیاز نیست مواد را خیلی ورز بدید همین قدر که مانند خمیر جمع شود و زمانی که در دست گلوله می کنید ترک نخورد کافی می باشد.
  4. به دلخواه می توانید به شیرینی توت مقداری پودر هل یا وانیل اضافه کنید.
  5. این مقدار شیرینی ملایمی دارد اگر دوست دارید شیرین تر باشد مقدار پودر قند و بادام را مساوی در نظر بگیرید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه