طرز تهیه مربای کدو حلوایی ترد و خوشمزه با استفاده از آب آهک

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

 

در فصل زمستان با آمدن کدو حلوایی به بازار، وقت آن است که از بازار کدو حلوایی تر و تازه انتخاب کرده و به خانه آورده تا یک مربای کدو حلوایی عالی و بی نظیری را تهیه کنید. از کدو حلوایی استفاده های زیادی میشود به مانند خورش کدو حلوایی، مربای کدو حلوایی، ترشی کدو حلوایی و حلوای کدو حلوایی … همینطور از کدو حلوا ی هایی که به شکل گرد هستند می توانید در جش هالووین به عنوان دکور نیز استفاده کنید. عمر میوه کدو حلوایی بسیار بالا می باشد. پس وقتی می خواهید کدو حلوایی خریداری کنید نگران خرابی آن نباشید و با خیال راحت به مقدار زیاد خریداری نمایید. پارسی دی برای شما عزیزان طرز تهیه مربای کدو حلوایی به همراه تمامی فوت و فن های مربا را آماده کرده است تا یک مربای کدو حلوایی ترد داشته باشید.

مواد لازم 

کدو حلوایی با سایز متوسط۱ عدد
آبلیموی تازهنصف فنجان
شکر۱ کیلو
آهک خشک۲۵۰ گرم
چوب دارچین۱ عدد
آببه میزان لازم
خلال پسته و بادام۱ فنجان
عرق هل و گلاب۱ لیوان
زعفران دم کردهنصف فنجان

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را شسته و پوست بگیرید. سپس برش بزنید و داخل آن را تمیز کنید. دقت کنید که برش های خوب بزنید تا در هنگام قالب زدن دچار مشکل نشوید. کدو حلوایی های آماده را در قابلمه گذاشته و تا نیمه قابلمه آب بریزید و زمان دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه کدو حلوایی پخته شود. بعد از گذشت این مدت کدو حلوایی را آبکش کرده و آب آن را دور نریزید و نگه دارید.

مرحله دوم : تهیه آب آهک برای مربای کدو

آهک جزء جدایی ناپذیر تهیه مربای کدو حلوایی نیز می باشد. به این معنی که برای داشتن یک مربای کدو حلوایی ترد باید از آب آهک استفاده نمایید در غیر اینصورت توقع تردی از مربای کدو حلوایی نداشته باشید. برای آماده سازی آهک، ابتدا آهک تمیز و خشک را از مصالح ساختمانی ها تهیه بفرمائید. سپس آهک را در یک کاسه آب بریزید و زمان دهید به مدت ۱ ساعت تا آهک در آب ته نشین شود. سپس آب آهک را با احتیاط دور بریزید و ۳ مرتبه اینکار را انجام دهید تا کاملا آهک شما شسته شود. آخرین آبی که روی آهک می ماند را برداشته و در قابلمه ای که کدو حلوایی ها می باشند بریزید.

مرحله سوم: استراحت

کدو حلوایی را به همراه آب آهک به مدت ۱ شب باید در یخچال استراحت بدهید تا کاملا به خورد هم بروند.

مرحله چهارم: پخت کدو حلوایی

بعد از گذشت این مدت، کدو حلوایی ها را آبکش کرده و به همراه شکر، آب کدو حلوایی، ۱ لیوان آب و آب لیمو به همراه چوب دارچین در قابلمه ریخته و کمی با هم مواد مربای کدو حلوایی را تفت دهید تا شکر حل شود و مربای کدو حلوایی قوام بیاید و غلیظ و کشدار شود در آخر هم زعفران و عرق هل و گلاب را به همراه خلال پسته و بادام را در قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را خاموش کنید تا با حرارت خود خلال ها نرم شود و همینطور کم کم قابلمه خنک شود.  مربای کدو حلوایی آماده شده را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال نگه داری نکنید. مربای کدو حلوایی را به همراه نان تست و یا پنکیک و هر نانی که می پسندید به همراه کره و یا خامه می توانید به عنوان صبحانه و یا میان وعده سرو کرده و نوش جان فرمائید.

فوتو فهای دستور پخت مربای کدو حلوایی

  1. کدو حلوایی باید سفت و تر و تازه باشد.
  2. کدو حلوایی را بعد از برش دادن باید مورد استفاده قراردهید و برش زده آن را به صورت خام نگه داری نکنید.
  3. برای آماده سازی کدو حلوایی برای استفاده در مربا یا به هر نوع دیگر حتما باید از آب آهک استفاده نمائید وگرنه کدو حلوایی شما له می شود و به صورت پوره در میاید که مناسب تهیه حلوا و یا مارمالاد کدو حلوایی نیز می باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه مربای کدو حلوایی ترد و خوشمزه با استفاده از آب آهک
2 (40%) 9 votes