طرز تهیه مربای انجیر خانگی مخصوص خوشمزه و خوشرنگ در منزل

طرز تهیه مربا انجیر خشک و سیاه , دستور مربای انجیر خانگی قرمز , xvc jidi lvfhd hk dv

 

یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که که مانند انواع مرباها به عنوان صبحانه یا عصرانه سرو می شود. این مربای خوش طعم را می توانید به همراه خامه صبحانه ، کره یا انواع پنکیک های صبحانه سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه مربا تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری مربای انجیر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه مربا انجیر با سایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

آب۲ لیوان
شکر۷۵۰ گرم
انجیر۱ کیلوگرم
گلاب۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربا انجیر

برای تهیه مربای انجیر ابتدا دنباله انجیرها را می گیریم و آن ها را تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا خشک شوند.سپس در قابلمه ای ۲ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و شکر را کم کم به آن می افزاییم

و با قاشق هم می زنیم تا زود تر در آب حل شود و صبر می کنیم تا آب به طور کامل به جوش بیاید و بعد انجیرها را به آرامی به شربت اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا انجیرها نرم شوند و در شربت پخته شوند.

سپس گلاب و آبلیمو را به شربت می افزاییم و ۵ دقیقه بعد مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا مربا در دمای محیظ به ظور کامل خنک شود. مربا انجیر آماده شده را داخل شیشه های مورد نظر می ریزیم

و در یخچال قرار می دهیم و برای صبحانه نوش جان کنید. برای مربای انجیر بهتر است از انجیرهایی استفاده کنید که خیلی درشت نباشند و نیاز به خرد کردن نداشته باشند ، ضمن اینکه یک دست بودن انجیرها باعث می شود مربای زیباتری داشته باشید.

همچنین ببینید

طرز تهیه مربای انجیر خانگی مخصوص خوشمزه و خوشرنگ در منزل
3.7 (73.61%) 72 votes