طرز تهیه توت خشک سفید خانگی عالی با فر، آفتاب و مایکروفر

طرز تهیه توت خشک

 

یکی از انواع توت ها از خانواده بزرگ توت می باشد که فوایدی زیادی برای بدن دارد و شما در فصل بهار همزمان با رسیدن این میوه خوشمزه می توانید آن را تهیه و خشک کنید و در چهار فصل توت خشک داشته باشید تا از خواص و فواید مفید توت خشک استفاده کنید. شما می توانید انواع گرانولا یا دسرها را با این توت خشک تهیه کنید و یا حتی می توانید با خشکبار دیگر مخلوط کنید و برای مهمانی و مراسم های خود استفاده کنید. شما می توانید توت خشک را جایگزین قند کنید تا از شیرینی طبیعی این میوه به چای قندهای و شیرینی مصنوعی استفاده کنید. شما اگر در رژیم غذایی به سر می برید می توانید توت خشک استفاده کنید اگر چه این میوه شیرین می باشد ولی دارای فیبر است و باعث کاهش اشتها می شود اما توت خشک بهترین درمان کم خونی و کاهنده کلسترول می باشد همچنین برای بیماری های ویروسی و سرماخوردگی و بیماری های ریوی نیز بسیار مفید می باشد. خوردن توت باعث تقویت کبد می شود. همچنین می توانید با تهیه توت خشک آن را در دمنوش های خود نیز استفاده کنید. راز مهم یک توت خشک این است که در طول خشک شدن سیاه نشود. امروز در پارسی دی طرز تهیه توت خشک سفید خانگی را به چند روش به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت سفید۱ کیلوگرم

طرز تهیه توت خشک در منزل با فر و مایکروفر و آفتاب

مرحله اول: آماده سازی توت

ابتدا توت ها را تمیز کنید و برگ آن را بگیرید و داخل لگن آب بریزید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا خوب تمیز و آب شفاف شود سپس آبکش کنید و بگذارید تا کاملا آب توت ها کشیده شود.

مرحله دوم: خشک کردن مقابل آفتاب

یکی از سنتی ترین راه های خشک کردن توت مقابل آفتاب می باشد توت ها را بعد از خشک شدن روی دستمال نخی بریزید به طوری که نباید روی هم قرار بگیرند سپس به مدت ۳ روز مقابل آفتاب قرار دهید تا به صورت نیمه خشک در بیاد سپس توت خشک ها را به سایه منتقل کنید یکی از مهم ترین عوامل سیاه نشدن توت ادامه خشک کردن آن در سایه می باشد به مدت ۴ روز دیگر در سایه قرار دهید تا توت ها کاملا خشک شود.

مرحله سوم: خشک کردن توت با فر

یکی از سریع ترین راه های تهیه توت خشک با فر می باشد ابتدا کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و توت ها را روی سینی فر قرار دهید سپس دمای فر را روی کم ترین دمای ممکن قرار دهید و به مدت ۱ الی ۳ ساعت داخل فر بگذارید تا توت ها خشک شود سپس فر را خاموش و درب فر را نیمه باز قرار دهید تا فرآیند خشک شدن کامل شود.

مرحله چهارم: خشک کردن توت با مایکروفر

برای خشک کردن توت با مایکروفر توت ها را داخل سینی تفلون مایکرو یا سولاردم بریزید و دکمه کانوکشن را بزنید و دما را روی ۱۱۰ درجه تنظیم کنید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا خشک شوند سپس مایکروفر را خاموش و بگذارید در همان دمای داغ برای ۳۰ دقیقه دیگر بماند تا کاملا خشک شود.

فوت و فن های دستور پخت خشک کردن توت سفید در منزل

  1. در تهیه توت مقابل آفتاب بهتر است برای تمیز ماندن توت و ننشستن حشرات روی توت ها روی آنها یک توری بکشید.
  2. در تهیه توت مقابل آفتاب حتما دمای هوا را در آن هفته در نظر بگیرید.
  3. می توانید توت خشک تهیه شده را در ظرف شیشه ای ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه