طرز تهیه ترشی زرشک تازه با کلم بنفش و شکر ساده و عالی

طرز تهیه ترشی زرشک

 

یکی از انواع ترشی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در همه فصل این ترشی خوشمزه را تهیه کنید. یک ترشی بسیار خوشمزه و عالی با خواص فراوان که می توانید در کنار غذاهای خود سرو کنید. اما ترشی یکی از پر طرفدارترین خوراکی ها می باشد که بین ما ایرانی ها مرسوم بوده و از زمان گذشته تا به امروز ما این ترشی ها را در مزه ها و طعم های مختلف تهیه می کنیم اما ترشی علاوه بر طعم و مزه خوب آن خواص آنتی اکسیدانی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین خود زرشک برای کبد و رفع سموم بدن بسیار مناسب است و برای رفع عفونت ها و تصفیه کبد نقش بسیار مهمی دارد و برای قلب و فشار خون نیز مفید است. اما از خواص زرشک برای دیابت و چربی و لاغری نیز بسیار توصیه شده است شما به راحتی می توانید این ترشی خوشمزه را در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی زرشک تازه با کلم بنفش و شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کلم بنفش۱ عدد
زرشک تازه۵۰۰ گرم
سرکه۱ پیمانه
شکر۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق غذا خوری
فلفل تند۲ عدد

طرز تهیه ترشی زرشک تازه با کلم بنفش و شکر

مرحله اول: آماده سازی کلم و زرشک

ابتدا کلم بنفش را با چاقو خیلی ریز کنید و یا می توانید از غذاساز یا رنده مختلف آن را رنده بزنید و روی یک دستمال ریخته تا خشک شود سپس ۱ پیمانه از زرشک تازه را داخل غذاساز ریخته و پوره کنید و یا می توانید در مخلوط کن بریزید و یا با گوشتکوب برقی له کنید تا پوره و له شود سپس زرشک پوره شده را از صافی رد کنید.

مرحله دوم: تهیه سرکه

حالا به نسبت اندازه مواد ترشی سرکه را باید آماده کنید بهتر است از سرکه قرمز یا سرکه خانگی برای تهیه این ترشی استفاده کنید سرکه را به همراه شکر و نمک داخل یک پارچ ریخته و هم بزنید سپس زرشک تازه و پاک کرده را نیز خوب بشورید و خشک کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی زرشک

داخل یک کاسه پوره زرشک را به همراه کلم بنفش و زرشک تازه بریزید و هم بزنید حالا سرکه را روی مواد بریزید و هم بزنید مقدار سرکه تقریبی می باشد ولی فرمول آن ثابت است پس اگر خواستید سرکه را بیشتر درست کنید مقدار مواد سرکه و شکر و نمک را نیز دو برابر کنید مواد ترشی را داخل یک شیشه تمیز ریخته و لای مواد فلفل تند قرار دهید و درب شیشه را بسته و برای ۱ روز داخل یخچال قرار دهید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی زرشک با کلم بنفش

  1. اصلا نباید به این ترشی سیر اضافه کنید چون طعم آن قالب است.
  2. حتما مقداری از زرشک تازه را که پوره کردید صاف کنید تا تفاله آن وارد ترشی نشود.
  3. می توانید از زرشک خشک نیز استفاده کنید که برای پوره کردن آن بهتر است کمی آن را خیس کنید تا نرم شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی زرشک تازه با کلم بنفش و شکر ساده و عالی
4 (80%) 4 votes