طرز تهیه املت شوید خشک یا تازه عالی همراه با پنیر سفید و زیتون

طرز تهیه املت شوید

 

یکی از انواع املت ها می باشد که با شوید تهیه می شود البته شما به دلخواه می توانید از شوید تازه یا خشک یا ترکیب هر دو استفاده کنید و این املت خوشمزه را برای صبحانه یا عصرانه و یا یک شام فوری خوشمزه تهیه کنید. این املت بسیار راحت می باشد و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست ولی به دلیل استفاده از شوید بسیار سالم و مقوی می باشد. تخم مرغ یکی از عجایب می باشد که می توان با آن همه غذاها و دسرها و کیک ها را تهیه کرد و یکی از اصلی ترین ها در آشپزخانه می باشد. شما در تهیه املت می توانید ابتکار به خرج بدهید و از سبزیجات یا قارچ استفاده کنید و این املت را برای خود جذاب تر کنید اما شوید کالری بسیار کمی دارد ولی سرشار از مواد مغذی است. شوید سرشار از ویتامین A و C می باشد که علاوه بر ویتامین موجود در این شوید خواص ضد میکروبی دارد. اما شوید برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است و باعث کاهش کلسترول می شود پس کسانی که چربی دارند می توانند این املت را آماده کنند و از خواص خوب آن لذت ببرند. اما امروز در پارسی دی طرز تهیه املت شوید با پنیر سفید و زیتون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
کره۳۰ گرم
پنیر سفید۵۰ گرم
زیتون۵ عدد
شوید خشک یا تازهبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه املت با شوید خشک یا تازه

مرحله اول: آماده سازی

شما در تهیه این املت می توانید از شوید خشک یا تازه استفاده کنید اگر از شوید تازه استفاده می کنید آن را تمیز کنید و بگذارید تا خشک شود سپس در ادامه تخم مرغ ها را به همراه نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود.

مرحله دوم: پخت تخم مرغ

داخل تابه کره ریخته می توانید برای اینکه کره زود نسوزد کمی روغن نیز اضافه کنید حالا تخم مرغ زده شده را اضافه کنید و داخل تابه ریخته و صبر کنید تا تخم مرغ ها خودشان را بگیرند سپس پنیر سفید را به شکل مکعبی برش بزنید و روی تخم مرغ ها قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه املت شوید

در ادامه شوید خشک یا تازه را روی املت ریخته و در انتها زیتون های بی هسته و اسلایس شده را در مرکز املت ریخته و از تابه خارج و با نان تازه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت املت شوید

  1. می توانید پنیر را حذف کنید یا از پنیر پیتزا رنده شده یا گودا استفاده کنید.
  2. می توانید بعد از گرفتن تخم مرغ شوید را به همراه پنیر در مرکز ریخته و طرف دیگر املت را مواد بیاورید.
  3. مقدار افزودن شوید کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه