طرز تهیه موهیتو توت فرنگی خوشمزه با نعناع تازه، شکر و آب گازدار

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی

 

یکی از نوشیدنی های تابستانی می باشد که بسیار خوشمزه و خنک است با طعم موهیتو، شما می توانید به راحتی این نوشیدنی را در منزل تهیه کنید و برای روزهای گرم تابستان یک نوشیدنی خنک داشته باشید. این نوشیدنی طعم لایت تری نسبت به موهیتو دارد و فوق العاده خوشمزه و بی رقیب است اگر طعم و مزه توت فرنگی را دوست دارید این موهیتو را از دست ندهید. اگر تا به حال موهیتو توت فرنگی را میل نکردید شدید توصیه می شود در اولین فرصت مواد آن را تهیه کنید و برای روزهای گرم تابستان این نوشیدنی را تهیه کنید همچنین می توانید در مقدار بیشتر این موهیتو را تهیه و برای مهمانی آماده کنید. امروز در پارسی دی موهیتو توت فرنگی با نعناع تازه، شکر و آب گازدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

توت فرنگی۴ عدد
لیموترش بزرگ۱ عدد
برگ نعنا۱۰ عدد
شکر۲ ق چای خوری
یخبه مقدار لازم
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
تخم ریحانبه مقدار لازم
آب گازدار یا سودابه مقدار لازم

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با نعناع تازه، شکر و آب گازدار

مرحله اول: آماده سازی تخم ریحان

ابتدا تخم ریحان را داخل یک کاسه ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا تخم ریحان ها آب را به خودشان جذب کنند افزودن تخم ریحان اختیاری می باشد ولی برای طعم و مزه بهتر اضافه می شود دقت کنید از آب گرم برای خیساندن آن استفاده کنید زیرا باعث می شود تخم ها کاملا پف کنند و آنتی اکسیدان و آنزیم های گوارشی آنها آزاد شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

داخل یک کاسه توت فرنگی های خرد شده را به همراه برگ نعنا و لیموترش خرد شده و شکر ریخته با یک دسته هاون یا گوشتکوب کوچک مواد را خوب له و پوره کنید برای این کار از مخلوط کن استفاده نمی شود زیرا له کردن مواد باعث می شود عطر و طعم نعنا و لیمو کاملا خارج شود ولی میکس کردن طعم و مزه آن را خوب نمی کند.

مرحله سوم: تهیه موهیتو توت فرنگی

حالا مخلوط پوره شده را داخل لیوان سرو ریخته و کمی به آن یخ درشت اضافه کنید و در ادامه چند قاشق تخم ریحان پف کرده و آب لیموترش تازه را اضافه کنید و کمی یخ خرد شده به همراه آب گازدار یا سودا بریزید و با برش های توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه موهیتو توت فرنگی

  1. می توانید از کمی سیروپ توت فرنگی نیز استفاده کنید.
  2. شیرینی این موهیتو به ذائقه شما بستگی دارد و شکر قابل تغییر است.
  3. اگر دوست دارید دانه ها و تکه های توت فرنگی در موهیتو دیده نشود آن را از صافی رد کنید.
  4. از شیکر ساز برای تهیه این موهیتو می توانید استفاده کنید.
  5. می توانید با نوشیدن این موهیتو خنک خود را از گرمازدگی دور کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه