طرز تهیه دسر پرتقالی دو رنگ با نشاسته ساده و خوشمزه و آب پرتقال

طرز تهیه دسر پرتقالی

 

یکی از دسر های بسیار جذاب و خوشرنگ می باشد که می توانید آن را تهیه کنید و برای مهمانی ها و دورهمی های خود سرو کنید. این دسر به صورت دو رنگ تهیه می شود ولی می توانید به صورت تک رنگ نیز آن را تهیه کنید. این دسر همان طور که از اسم آن مشخص می باشد طعم و مزه پرتقال قالب می باشد و پیشنهاد ویژه برای کسانی که علاقه زیادی به طعم و عطر پرتقال دارند مناسب است. دستور پخت این دسر برای قالب های تک نفره و یا دونفره می باشد.شما می توانید این دسر را با پاناکوتا ساده سرو کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه دسر پرتقالی با نشاسته را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آب پرتقال۲ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
شکر۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا

پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
شیر۱ و ۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
خامه۱۰۰ گرم
شکر۷ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر کدو حلوایی ساده و خوشمزه با دارچین و شکر با خامه

طرز تهیه دسر پرتقالی دو رنگ با آب پرتقال و نشاسته

مرحله اول: آماده سازی مواد

کتری را روی شعله زیاد قرار دهید تا آب جوش شود. در کاسه یا لیوان مناسب پودر ژلاتین را بریزید و ۱/۲ لیوان شیر را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید بعد روی بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود و ژلاتین با شیر حل شود و دانه های ژلاتین در شیر حل شود.

مرحله دوم: آماده سازی قسمت پاناکوتا

۲ لیوان شیر را داخل تابه بریزید و ۷ قاشق شکر را به شیر اضافه کنید و کمی با همزن دستی هم بزنید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر گرم شود و شکر ها داخل شیر حل شوند. در هنگام گرم شدن کمی هم بزنید. نیاز نیست که شیر جوش بزند و فقط در حد حل شدن شکر کافی می باشد. سپس شیر و شکر های حل شده را از حرارت بردارید و وانیل را به همراه ژلاتین بنماری شده به مواد اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید. سپس خامه را در ظرف خودش با چنگال باز کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا باهم ترکیب و مخلوط شود. داخل لیوان های شیشه ای مناسب یا قالب مورد نظر، ۱/۴ قالب را پر کنید و قالب ها را بگذارید داخل یخچال تا پاناکوتا سفت شود و خودش را بگیرد.

مرحله سوم: آماده سازی ژله پرتقالی

در تابه مناسب نشاسته را بریزید و نصف لیوان آب را بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا نشاسته با آب مخلوط شوند. سپس آب پرتقال را به همراه نصف لیوان شکر اضافه کنید و هم بزنید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مدام هم بزنید تا ترکیب به غلظت برسد و کمی سفت شود. سپس از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس قالب ها را از یخچال خارج کنید و مقداری مواد پرتقالی خنک شده را به همان اندازه که پاناکوتا ریخته اید بریزید. به مقدار ۱/۴ لیوان ریخته شود و سپس دوباره پاناکوتا بریزید و این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شوند. در هر محله دسر را داخل یخچال قرار دهید تا لایه ها خودش را بگیرد.

مرحله آخر سرو دسر پرتقالی

بعد از اینکه لایه ها خودش را گرفت، لایه آخر را پاناکوتا سفید بریزید و اجازه بدید داخل یخچال سفت شود. سپس روی لایه سفید رنگ به طور دلخواه تزئین می کنید. من برای این کار از یک ورق مثلثی پرتقال به همراه کمی خلال پسته استفاده کردم. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر پرتقالی با آب پرتقال و نشاسته

  1. می توانید این دسر را به هر روشی که دوست دارید تزئین کنید.
  2. می توانید از پوست پرتقال رنده شده و جوشیده شده در قسمت پرتقالی استفاده کنید.
  3. اگر آب پرتقال شما ترش است می توانید از مقدار شکر بیشتر استفاده کنید.
  4. می توانید این ژله را در قالب بزرگ درست کنید و آن را به صورت قالبی داشته باشید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه