طرز تهیه مهلبیه شکلاتی و کاراملی فوق العاده ساده با نشاسته ذرت

دستور تهیه مهلبیه شکلاتی

طرز تهیه مهلبیه شکلاتی

 

مهلبیه شکلاتی یکی از انواع دسر های بسیار خوشمزه و بسیار معروف است که بیشتر عربی و ترکی می باید شو شبیه به فرنی خودمان است که کمی تغییراتی در آن داده شده است. شما می توانید این دسر خوشمزه را به صورت لیوانی با طعمی شکلاتی آن را در خانه برای مهمانی و مجالس تهیه کنید. می توانید برای تزیین از شکلات رنده شده و ترافل رنگی استفاده کنید. مهلبیه شکلاتی یک دسر عالی و خوشمزه برای یک دورهمی می باشد که می توانید برای بچه ها تهیه کنید. این دسر برای طرفداران طعم شکلات می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مهلبیه شکلاتی ساده و خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مهلبیه شکلاتی ساده

  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۳/۴ پیمانه
  • شیر ۴ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۴ ق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • عصاره وانیل ۱ ق چای خوری
  • شکلات تلخ یا شیرین ۸۰ گرم

طرز تهیه مهلبیه شکلاتی با نشاسته ذرت

مرحله اول: کاراملی کردن شکر

ابتدا شکر را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و هم نزنید و اجازه دهید تا از کناره ها شکر شروع به تغییر رنگ کند و کم کم کاراملی شود و بعد از کاراملی شدن هم بزنید تا شکر یکدست و کامل به تیره رنگ شود.

مرحله دوم: افزودن خامه

در ادامه خامه صبحانه در در دمای محیط گرفته را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کارامل ما آماده شود. در ادامه شیر را به همراه نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ و وانیل مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود. سپس کارامل را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت مهلبیه شکلاتی

حالا مخلوط تهیه شده را باید روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود و به غلظت فرنی برسد و بعد از روی حرارت بردارید و در دو کاسه بریزید و به یک قسمت شکلات خرد شده اضافه کنید و تا مواد داغ است خوب هم بزنید تا شکلات کاملا ذوب شود.

مرحله چهارم: سرو مهلبیه شکلاتی

قسمت دیگر نیازی به اضافه کردن موادی ندارد. حالا باید لیوان های ظرف را انتخاب و با کمک ملاقه از مواد تیره یا روشن بریزید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا رویه مواد ببندد و بعد لایه دیگر را بریزید و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود و بعد داخل یخچال قرار دهید و برای چند ساعت زمان دهید تا خودش را بگیرد و بعد با پود کاکائو شکلات رنده شده تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهبه مهلبیه شکلاتی با نشاسته و خامه صبحانه

  1. می توانید زرده تخم مرغ را به دلخواه خود حذف کنید ولی باعث بافت کرمی در دسر می شود و چون پخته می شود، اصلا خام نمی ماند.
  2. به دلخواه می توانید بین لایه از بیسکویت خرد شده یا موز استفاده کنید.
  3. می توانید از خانه قنادی زده شده نیز برای تزیین استفاده کنید.
  4. بنا به ذائقه خود می توانید از شکر کمتری استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مهلبیه شکلاتی و کاراملی فوق العاده ساده با نشاسته ذرت
5 (100%) 2 votes