طرز تهیه لوکوم پرتقالی دسر ترکیه ای آسان و فوری با نشاسته

دستور تهیه لوکوم پرتقالی

طرز تهیه لوکوم پرتقال

 

لوکوم پرتقال یا لوقما یکی از شیرینی سنتی ترکیه می باشد و در واقع می توان لوکوم ها را جزء شیرینی های ژله ای محسوب کرد که غلظتی بیشتر از ژله دارد. لوکوم ها را می توانید به صورت مغزدار و ساده با انواع میوه ها تهیه کنید. لوکوم از ترکیب آب پرتقال یا انار و دیگر میوه ها تهیه می شود و می توانید برای اسانس و طعم دهندگی از گلاب و بهارنارنج استفاده کنید و با انواع مغزها نیز آن را تهیه کنید. لوکوم خیلی زود تهیه می شوند و شما می توانید برای مراسمات مختلف آن را آماده کنید شما برای تهیه این لوکوم می توانید از آب میوه های طبیعی یا صنعتی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوکوم پرتقالی با نشاسته را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لوکوم پرتقال

  • آب پرتقال ۲ لیوان
  • پودر نشاسته گندم ۲ ق غذا خوری سر پر
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • کره ۲ ق مرباخوری
  • پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه لوکوم پرتقالی ترکیه ای با نشاسته

مرحله اول : مخلوط کردن

ابتدا آب پرتقال و شکر و نشاسته را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا خامی نشاسته از بین برود و لوکوم کم کم شروع به غلیظ شدن کند و بجوشد.

مرحله دوم : افزودن کره

وقتی لوکوم به غلظت رسید کره را اضافه کنید و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود و از داغی بیفتد.

مرحله سوم : تهیه لوکوم پرتقالی

ظرف مورد نظر را انتخاب کنید اگر دوست دارید به شکل گرد دربیاد باید از لیوان گرد ساده استفاده کنید اگر دوست دارید مکعبی شکل شود از قالب مستطیل استفاده کنید. لوکوم را داخل قالب مورد نظر ریخته و بمدت ۸ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا لوکوم سفت شود.

مرحله آخر

داخل یک ظرف گود پودر نارگیل را ریخته و دور تا دور قالب را آزاد کنید سپس لوکوم را به اندازه دلخواه برش بزنید و داخل پودر نارگیل بغلطانید به همین راحتی لوکوم پرتقالی خوشمزه ما حاضر شد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لوکوم پرتقالی

  1. از نشاسته ذرت به جای نشاسته گل نمی توانید استفاده کنید.
  2. این مقدار شکر گفته شده مزه ترش و شیرین به شما می دهد.
  3. سعی کنید از آب پرتقال صنعتی استفاده کنید یا با آب پرتقال معمولی مخلوط کنید استفاده از آب پرتقال طبیعی باعث تلخی می شود.
  4. حرارت در حین پختن مواد بسیار کم باشد وگرنه لوکوم زود به غلظت رسیده و نشاسته خام می ماند.
  5. لوکوم میوه های دیگر هم به همین روال تهیه می شود ولی برای میوه های ترش مزه می توانید کمی مقدار شکر را بیشتر بریزید.
  6. لوکوم باید پس پختن و سرد شدن به صورت تیکه تیکه از قاشق بریزد.
  7. می توانید لوکوم پرتقالی را به مدت دو هفته داخل یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه