طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی دسر ساده و خوشمزه با کیک و خامه

طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی

 

یکی از انواع دسرهای خوشمزه پاییزی و زمستانی است که برای شب یلدا نیز بسیار مناسب است و طعم و مزه خوبی دارد و برای کسانی که کدو حلوایی را دوست دارند بسیار مناسب است. این دسر به صورت لایه ای تهیه می شود و بیشتر در لیوان های تک نفره سرو می شود و برای تولد نیز بسیار مناسب است. کدو حلوایی مزه شیرین و خوشمزه ای دارد و بسیار کم کالری می باشد و با داشتن غنی ترین ریز مغذی ها برای بیشتر بیماری ها مفید است. امروز در پارسی دی ترایفل کدو حلوایی با کیک و خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
شیر۲ پیمانه
نشاسته گندم۲ ق غذا خوری
شکر۳ الی ۴ ق غذا خوری
کدو حلوایی۱ عدد
کیک شکلاتی آماده۱ عدد
خامه قنادیبه مقدار لازم
ترافل و اسمارتیزبه مقدار لازم
دارچین و عصاره وانیلبه مقدار لازم

طرز تهیه ترایفل کدو حلوایی

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا یک کدو حلوایی کوچک را انتخاب کنید و آن را بپزید برای پخت کدو حلوایی می توانید آن را برش بزنید و داخل کمی آب ریخته تا پخته شود و یا می توانید بخارپز کنید بعد از پخت پوستش را جدا کنید و بگذارید تا خنک شود سپس پوره کنید و به آن کمی وانیل و دارچین اضافه کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شیر داخل کاسه ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و تخم مرغ از لختگی خارج شود حالا داخل یک قابلمه نشاسته را ریخته و شکر را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه کرم

در ادامه مخلوط شیر و تخم مرغ زده را به مواد نشاسته اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم مواد غلیظ و یکدست شود و بعد از روی حرارت بردارید و پوره کدو حلوایی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس از یک صافی رد کنید و مجدد روی حرارت قرار دهید تا به جوش آمد سریع خاموش کنید سپس داخل یک کاسه ریخته و روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا باقی مراحل خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه ترایفل کدو حلوایی

خامه قنادی را از قبل از یخچال خارج کنید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد کیک شکلاتی را که می توانید هم خود در خانه تهیه کنید و هم از مدل های آماده و بسته بندی استفاده کنید خرد کنید حالا لیوان های سرو مورد نظر را آماده کنید و لایه اول را کیک شکلاتی ریخته سپس از مایه کدو حلوایی و بعد کمی کیک و در ادامه خامه همین طور لایه ها را تکرار کنید سپس در انتها با شکلات چیپسی و اسمارتیز تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترایفل کدو حلوایی

  1. افزودن شکر دلخواه است و بسته به شیرینی کدو حلوایی می تواند کم و زیاد شود.
  2. می توانید از کیک ساده و شکلاتی در کنار هم استفاده کنید.
  3. بهتر است بعد از تهیه دسر آن را کمی در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه