طرز تهیه دسر کدو حلوایی قالبی با شیر و ژلاتین خوشمزه و مجلسی مناسب برای مهمانی

دستور تهیه دسر کدو حلوایی قالبی

دسر کدو حلوایی قالبی

 

دسر کدو حلوایی قالبی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده و قالبی می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این دسر خوشمزه همان طور که مشخص است از پوره کدو حلوایی تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد و شما می توانید در قالب های مختلف این دسر را آماده کنید. قالب های پلاستیکی و چرب شده گزینه خوبی برای برای تهیه این دسر خوشمزه می باشد. دسر های قالبی برای مهمانی و مراسمات مختلف مانند شب یلدا گزینه بسیار خوبی هستند و شما می توانید به دلخواه کمی تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر کدو حلوایی قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کدو حلوایی قالبی

  • آب ۱/۴ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • پوره کدو حلوایی ۱ پیمانه
  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • پودر دارچین ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه دسر کدو حلوایی قالبی خوشمزه و مجلسی با شیر و ژلاتین

مرحله اول: پخت کدو

ابتدا باید کدو حلوایی را بپزید برای این کار کدو حلوایی را پوست نصف کنید و خرد کنید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود و یا می توانید بخارپز کنید بدین ترتیب که داخل سبد قرار دهید و داخل یک قابلمه کمی آب ریخته و سبد را داخل قابلمه قرار دهید به طوری که آب نباید به سبد برخورد داشته باشد و درب قابلمه را قرار دهید تا پخته شود و بعد از پخت پوست بگیرید و پوره میکس کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

در ادامه باید آب سرد را داخل یک کاسه بریزید و به آن ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید و برای چند دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل مخلوط کن باید پوره کدو حلوایی را به همراه شکر و خامه و شیر و ژلاتین خنک شده و دارچین را بریزید و حسابی با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و یا می توانید داخل غذاساز یا گوشتکوب برقی ریخته و مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر کدو حلوایی قالبی

قالب مورد نظر را با کمی دستمال چرب کنید و مواد دسر را داخل آن بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید و برای ۱ شب یا ۱۲ ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد و روی یک دیس مرطوب برگردانید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر کدو حلوایی قالبی مجلسی با شیر و خامه

  1. مرطوب کردن دیس مورد نظر باعث می شود بتوانید به راحتی دسر را جابجا کنید.
  2. مقدار شکر بستگی به شیرین بود کدوی شما دارد و می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.
  3. می توانید از خامه قنادی نیز استفاده کنید ولی باید مقدار شکر را کمتر بریزید.
  4. افزود دارچین دلخواه است و می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه