طرز تهیه پاناکوتای انار لیوانی ساده و خوشمزه مناسب برای شب یلدا

طرز تهیه پاناکوتای انار

 

یکی از انواع پاناکوتا ها می باشد که همان طور که از نامش پیداست از انار استفاده می شود. پاناکوتا یک نوع دسر ایتالیایی می باشد که با انواع میوه و طعم ها تهیه می شود و در واقع این کلمه در ایتالیا به معنی خامه پخته شده است و یا می توان گفت پاناکوتا یک پودینگ ساده است که با لبنیات غلیظ شده و ژلاتین تهیه میشه و برعکس اسمش درست کردنش اصلا کاری ندارد. این دسر برای شب یلدا بسیار مناسب است و شما به راحتی می توانید این دسر خوشمزه را تهیه کنید. پاناکوتای انار بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود شما باید لیوان های کوچک تهیه کنید و این دسر خوشمزه را داخل لیوان ها ریخته و با دانه های انار تزئین کنید. امروز در پارسی دی پاناکوتای انار لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خامه صبحانه۲ الی ۳ ق غذا خوری
شیر۲ پیمانه
شکر۶ الی ۷ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
ژله انار۱ بسته
دانه اناربه مقدار لازم

طرز تهیه پاناکوتای انار برای شب یلدا

مرحله اول: بن ماری ژلاتین

ابتدا ۱/۲ پیمانه از شیر گفته شده را داخل یک کاسه ریحته و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید سپس روی حررات غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین ها حل شود می توانید از ماکروفر نیز برای بن ماری کردن ژلاتین استفاده کنید فقط دقت کنید بیشتر از ۱ دقیقه با توان ۱۰۰ وات قرار ندهید.

مرحله دوم: جوشاندن خامه و شیر

خامه را به همراه ۱.۵ پیمانه شیر باقی مانده داخل یک قابلمه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا خامه در شیر باز شود سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و قبل از اینکه شروع به جوشیدن کند از روی حرارت بردارید فقط باید خامه و شیر کمی گرم شوند.

مرحله سوم: تهیه پاناکوتا

پودر ژلاتین و شکر را به خامه و شیر اضافه می کنیم و مجدد مواد را روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم تا ژلاتین و شکر حل شود اما باز هم باید دقت کنید تا مواد اصلا نجوشد هر وقت احساس کردید حرارت خیلی بالا رفته قابلمه رو از روی حرارت بردارید و مواد را کمی هم بزنید و بعد دوباره روی حرارت قرار دهید وقتی ژلاتین و شکر حل شد مایه پاناکوتا حاضر می باشد در نهایت وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ژله انار

ژله انار را طبق دستوری که روی جعبه نوشته شده است حاضر کنید برای این کار ۱ لیوان آب سرد و یک لیوان آبجوش روی ژله ریخته و روی حرارت غیر مستقیم یا ماکروفر قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژله حل شود.

مرحله پنجم: تهیه پاناکوتا انار شب یلدا

ابتدا ۲/۳ لیوان ها را با مایه پاناکوتا پر کنید و به صورت مورب یا صاف داخل یخچال قرار دهید و برای ۱ الی ۲ ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد وقتی سفت شد روی آن کمی دانه ها انار بریزید و روی انارها ژله انار را که از قبل تهیه کردیم می ریزیم و برای ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد سپس تزئین کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پاناکوتای انار لیوانی و قالبی

  1. اگر دوست دارید این دسر را داخل قالب بریزید ابتدا قالب را چرب کنید سپس به روش بالا لایه لایه مواد را ریخته و بگذارید داخل یخچال سپس در انتها از قالب خارج کنید.
  2. می توانید از ژله آلورا استفاده کنید و در چند لایه این دسر را تهیه کنید.
  3. حتما باید لایه قبلی نیم بند باشد بعد لایه بعدی را بریزید وگرنه لایه ها بهم نمی چسبند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه