طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای با پنیر و سس مخصوص خوشمزه

طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای

 

یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و ابتکاری می باشد که می توان جز دسته ساندویچ های سالم آن را قرار دهید زیرا در آن مواد فست فودی و سوسیس و کالباس ندارد و بسیار ساده و راحت است و می تواند گزینه خوبی برای شام یا نهار سبک و یا حتی برای کودکان باشد. کباب تابه ای یکی از غذاهای ایرانی می باشد که از قدیم و تاکنون به شکل های مختلف تهیه می شده است و در بین ایرانی ها یک غذای بسیار محبوب و دوست داشتنی است. شما برای تهیه این ساندویچ می توانید از نان باگت یا نان تست استفاده کنید و به دلخواه آن را گریل کنید. امروز در پارسی دی ساندویچ کباب تابه ای با پنیر و سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۱ حبه
جعفری۱ ق غذا خوری
نان باگت یا تستبه مقدار لازم
پنیر ورقه ای در صورت دلخواهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای و پنیر و سس مخصوص

مرحله اول: تهیه مایه کباب تابه ای

ابتدا پیاز را رنده ریز بزنید و آب آن را خوب بگیرید سپس داخل کاسه به همراه گوشت و ادویه ها و نمک شروع به ورز دادن کنید تا حسابی منسجم شود سپس کف تابه مورد نظر را کمی چرب کنید و مایه کباب تابه ای را کف تابه پهن کنید و با قاشق چوبی گوشت را خط انداخته و به برش های منظم تقسیم کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن کباب تابه ای

سپس تابه را روی حرارت قرار دهید ابتدا شعله را کم کنید تا کم کم گوشت آب انداخته سپس حرارت را بالا ببرید تا کباب تابه ای سرخ شود. در همین حین فلفل دلمه را خرد کنید و کنار فضای خالی تابه آن را نیز سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه سس مخصوص ساندویچ

گوجه فرنگی را پوست را بگیرید و و نگینی ریز خرد کنید و به همراه سیر پوره شده و فلفل دلمه سرخ شده داخل تابه ریخته و کمی فلفل سیاه و نمک بزنید و مواد را تفت دهید تا آب گوجه کشیده و نرم شوند.

مرحله چهارم: تفت دادن قارچ

در ادامه قارچ ها را اسلایس کنید و داخل تابه با حرارت بالا به همراه نمک و آویشن و پودر سیر خوب تفت دهید تا آب قارچ کشیده سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه ساندویچ کباب تابه ای

نان باگت را از وسط باز کنید و روی یک طرف نان مقداری از سس گوجه بریزید و بعد یک برش کباب تابه ای قرار دهید و روی آن قارچ سرخ شده بگذارید سپس کمی جعفری و در صورت دلخواه پنیر ورقه قرار دهید و ساندویچ را داخل دستگاه ساندویچ ساز یا داخل تابه گریل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ کباب تابه ای

  1. می توانید این ساندویچ را گریل نکنید و پنیر را حذف کنید تا کالری کمتری داشته باشد.
  2. می توانید برای خوشمزه تر شدن کمی آبلیمو ترش به مایه کباب تابه ای اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای با پنیر و سس مخصوص خوشمزه
4.5 (90%) 2 votes