طرز تهیه سالاد زیتون و انار با گردو ساده و خوشمزه و مقوی با شوید و جعفری

طرز تهیه سالاد زیتون و انار

 

یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و جذاب با طعم متفاوت می باشد که می توانید در مهمانی ها و میز سرو غذا درست کنید و لذت ببرید این سالاد به دلیل وجود انار که رنگ بسیار جذاب قرمز دارد به همراه زیتون که دارای رنگ سبز است خیلی شیک و زیبا می شود و همچنین به دلیل وجود این ۲ مواد مغذی دارای خاصیت زیادی از جمله مبارزه با باکتری و ویتامین c و راحتی در هضم مواد غذایی و همچنین از بین بردن آلرژی فصلی بسیار مفید می باشد. همچنین سیستم ایمنی بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها تقویت می کند و برای سلامت بدن و استخوان بسیار مفید می باشد. انار خون را تصفیه می کنید و برای بهبود سریع زخم و ترمیم آن بسیار مفید می باشد. این سالاد بدون سس مایونز و چربی است و افرادی که در رژیم غذایی هستند می توانند با خیال راحت نوش جان کنند. این سالاد خوشمزه را می توانید در کنار هر نوع غذایی سرو کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد زیتون و انار  و گردو را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

زیتون۲۵۰ گرم
انار دان شده۱ عدد
شوید یا جعفری خرد شده۳ ق غذا خوری
گردو۸۵ گرم
پیازچه۴ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۲  ق غذا خوری
پاپریکا۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد زیتون و انار ساده و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی مواد

زیتون ها را بشورید و آن ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید. در صورت داشته هسته آن را خارج کنید. انار را بشورید و پوست بگیرید و دانه های انار را خارج کنید. جعفری و پیازچه را بشورید و روی تخته برش آن ها را ریز خرد کنید. سپس سیر را بشورید و پوست بگیرید و آن را پوره کنید. گردو را بشکنید و مغز آن را بیرون آورید و با دست کمی درشت تر نسبت به مواد دیگه خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سس سالاد

در یک کاسه دیگر روغن زیتون را به همراه سیر پوره شده و ادویه ها که شامل نمک، فلفل سیاه و پاپریکا است باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. سپس کنار بگذارید.

مرحله سوم آماده سازی سالاد

در ادامه داخل یک کاسه مناسب همه مواد را که از قبل آماده کردید که شامل انار دان شده، زیتون های خرد شده ، گردو خرد شده و جعفری و پیازچه ها می باشد باهم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس سس از قبل آماده شده را به کاسه ترکیب مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد به خورد هم بروند و باهم ترکیب شوند. سپس سالاد را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال نگهداری کنید تا سالاد استراحت کند و جا افتاده شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد انار و زیتون با شوید

  1. در انتخاب انار دقت کنید تا قرمز و شیرین باشد.
  2. می توانید برای سهولت در کار از زیتون بدون هسته استفاده کنید.
  3. می توانید از لیموترش تازه داخل سالاد استفاده کنید.
  4. می توانید برای ملس شدن سالاد یک قاشق شکر اضافه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد زیتون و انار با گردو ساده و خوشمزه و مقوی با شوید و جعفری
3.7 (73.33%) 3 votes