طرز تهیه کوفته بادمجان مجلسی و خوشمزه بدون گوشت و برنج

طرز تهیه کوفته بادمجان

 

یکی از انواع کوفته ها می باشد که بسیار خوشمزه است و برخلاف تصور همگان از گوشت در این کوفته استفاده نمی شود. این غذای خوشمزه که در ایران و ترکیه بسیار محبوب است می تواند گزینه خوبی برای گیاه خوران نیز باشد. اگر به خوردن سبزیجات علاقه دارید این کوفته را از دست ندهید و حتما آن را تهیه کنید و با نان تازه و سبزی خوردن میل کنید. شما می توانید کوفته بادمجان را بدون گوشت و لپه برای وعده نهار یا شام تهیه کنید و مطمئن باشید عاشق طعم و مزه آن خواهید شد. همیشه یکی از پایه ثابت ترین انواع کوفته ورز دادن و چسبندگی مواد برای وا نرفتن آن است. امروز در پارسی دی کوفته بادمجان مجلسی بدون گوشت و برنج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۵۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
پودر سیر۱ ق چای خوری
سبزی خشک معطر۱ ق چای خوری
روغن زیتون۴ ق غذا خوری
ریحان خرد شده۱/۴ پیمانه
جعفری خرد شده۱/۴ پیمانه
پنیر سفید۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد
آبلیمو۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، آویشن، برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته بادمجان مجلسی بدون گوشت و برنج

مرحله اول: تهیه سس

برای شروع کار سس را حاضر کنید تا در ادامه مراحل پخته و غلیظ شود برای شروع گوجه فرنگی ها را پوره کنید و پیاز و سیر را نیز پوست بگیرید رنده ریز یا پوره کنید داخل قابلمه مورد نظر کمی با روغن تفت دهید تا سبک شود سپس پوره گوحه فرنگی و ادویه ها و آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم تا پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان و پیاز

در ادامه سینی فر را از فر خارج کنید و فر را روی دما ۲۰۰ درجه قرار دهید تا گرم شود سپس بادمجان ها را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید پیاز را نیز خلالی خرد کنید و روی سینی فر قرار دهید سپس سبزی خشک و نمک و ادویه ها و روغن زیتون را روی بادمجان و پیاز بریزید و سینی فر را داخل فر قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بپزد سپس خارج کنید و هم بزنید و مجدد برای ۱۵ دقیقه دیگر داخل فر بگذارید تا حسابی کبابی شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوفته

در ادامه سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد سپس بادمجان ها را به همراه جعفری و ریحان داخل غذاساز ریخته و خوب هم بزنید تا پوره یکدست شوند سپس پنیر سفید را نیز اضافه کنید و چندتا پالس بزنید و در انتها پودر سوخاری و تخم مرغ را نیز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد خوب یکدست و خمیری شل شود.

مرحله چهارم: پخت کوفته بادمجان کبابی

در ادامه از خمیر کوفته به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در دست خوب ورز دهید و به کوفته شکل دهید بهتر است دست های خود را از قبل کمی چرب کنید سپس کوفته ها را در یک ظرف پیرکس مناسب قرار دهید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کمی کوفته ها پخته شوند سپس ظرف را از فر خارج کنید و سس آماده شده و غلیظ شده روی آن بریزید و برای ۱۵ دقیقه مجدد ظرف را داخل فر قرار دهید تا سس به خورد کوفته ها برود به همین راحتی کوفته بادمجان بدون گوشت و برنج حاضر شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کوفته بادمجان کبابی بدون گوشت

  1. شما می توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید برای تهیه این کوفته استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی ریحون و جعفری نیز در سس اضافه کنید.
  3. اگر فر ندارید می توانید مراحل پخت کوفته ها را روی گاز انجام دهید.
  4. شما می توانید برای تنوع در سبزی این کوفته از انواع سبزی های معطر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه