طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی ساده و لذیذ و بدون گوشت

طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که با بادمجان کبابی تهیه می شود و بسیار خوشمزه است و فاقد گوشت می باشد و می تواند یک برگر خوشمزه نیز باشد اگر شما به بادمجان علاقه دارید این کوکو را حتما تهیه کنید زیرا طعم و مزه بادمجان کبابی بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید برای نهار و یا شام تهیه کنید و اما شاید از همه مهم تر چون بادمجان کباب شده است کالری بسیار کمی دارد و اگر در رژیم لاغری هستید نیز این غذا مناسب شما می باشد. بهتر است از بادمجان های گلخانه ای که تخم کمتری دارند و کمتر پیش میاد که تلخ باشند استفاده کنید شما می توانید بادمجان را روی گاز یا روی زغال یا داخل فر کباب کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان کبابی ساطوری شده۱.۵ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۱ عدد
تخم مرغ۴ عدد
آرد سوخاری۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را بشورید و روی توری یا روی شعله قرار دهید و خوب کبابی کنید سپس صبر کنید بعد از خنک شدن سر بادمجان ها را جدا کنید و پوست آن را بکنید و صبر کنید تا خنک شود اگر شما نمی خواهید بادمجان ها را کبابی کنید رنده ریز بزنید و نمک اضافه کنید سپس بگذارید ۱ ساعت بماند سپس آبکشی کنید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

برای تهیه ۱.۵ پیمانه بادمجان کبابی ساطوری شده به ۴ عدد بادمجان نیاز دارید بادمجان ها را با چاقو به صورت ساطوری ریز خرد کنید و داخل آبکش ریخته و آب اضافی آن را بگیرید و یا می توانید داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه پیاز را پوست بگیرید و آب آن را بگیرید سپس بادمجان ساطوری شده را به همراه سیر له شده و آرد سوخاری و ادویه ها اضافه کنید حالا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد مواد برود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو بادمجان کبابی

مواد را خوب هم بزنید تا منسجم شود سپس داخل تابه مقداری روغن بریزید و همه مواد کوکو را داخل تابه ریخته و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا دور کوکو خودش را بگیرد سپس کم کنید و بگذارید تا کاملا سرخ شود سپس به کمک کفگیر آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته و طلایی شود سپس به همراه سس و نان میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کوکو بادمجان کبابی

  1. برای اینکه روغن کمتری مصرف شود بهتر است بادمجان را کبابی کنید.
  2. از روغن زیتون بی بو استفاده کنید.
  3. این کوکو با سس رنچ یا برنج نیز سرو می شود.
  4. شما می توانید از قالب گرد فلزی برای تهیه کوکو به صورت قالبی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه