طرز تهیه کوفته سیخی خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سس مخصوص

طرز تهیه کوفته سیخی

 

یکی از بهترین و آسان ترین راه های تهیه کوفته می باشد که خیلی جذاب و زیبا است و شما می توانید برای مهمانی ها استفاده کنید همیشه نباید کوفته ها در سایز بزرگ تهیه شوند می توانید آنها را مانند کوفته قلقلی یکم بزرگتر تهیه کنید به سیخ چوبی یا فلز بزنید و داخل روغن سرخ کنید و با سس مخصوص سرو کنید این غذا یک وعده کامل است و می توانید به همراه نان یا برنج به همراه سالاد میل کنید اما با این روش که ما به شما آموزش خواهیم داد اصلا کوفته های شما وا نمی رود سعی کنید برای تهیه کوفته گوشت چرخ کرده مرغوب و با چربی مناسب انتخاب کنید همیشه سعی کنید گوشت را خود در خانه چرخ کنید تا هم مطمئن تر و سالم تر باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته سیخی بسیار خوشمزه را به همراه سس مخصوص آن به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
جعفری۱ دسته
آرد۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
 نمک و فلفل سیاه و ادویه کاری و سماقبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس 

پیاز۲ عدد
سیر۴ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته سیخی

مرحله اول : تهیه مایه کوفته سیخی

ابتدا پیاز گفته شده را پوست بگیرید بشورید و رنده ریز بزنید و آن را فشار دهید تا آبش کاملا خارج شود سپس به همراه گوشت و ادویه ها و آرد و تخم مرغ و جعفری ساطوری شده داخل یک ظرف ریخته و هم بزنید تا یکدست شود سپس شروع به ورز دادن مواد کوفته کنید باید ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا گوشت منسجم شود.

مرحله دوم : استراحت کوفته سیخی

سیخ های چوبی را از نیم ساعت شروع کار داخل آب گذاشته تا در هنگام سرخ شدن نسوزد و فلفل دلمه را به صورت ریز خرد کنید. از مواد کوفته برداشته و گرد کنید و داخل سیخ بزنید و یکی فلفل دلمه به همین ترتیب تکرار کنید تا مواد تمام شود سپس کوفته های سیخی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

مرحله سوم : سرخ کردن کوفته سیخی

داخل یک تابه مناسب روغن ریخته تا داغ شود سپس کوفته سیخی را داخل روغن داغ سرخ کنید و آن را خوب بچرخانید تا تمام کوفته سرخ شود می توانید از ماهیتابه دو طرفه استفاده کنید. کوفته سیخی سرخ شده را تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم : تهیه سس کوفته سیخی

داخل همان تابه پیازها را که از قبل نگینی ریز خرد کردید به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شوند سپس سیر را پوره کنید و اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر خارج شود در ادامه گوجه ها را رنده ریز بزنید و یا داخل میکسر بریزید و پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا آب گوجه کشیده شود مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و رب را در انتها بریزید و تفت دهید.

مرحله پنجم : تهیه کوفته سیخی

مقداری آب داخل سس ریخته و اجازه دهید تا به جوش بیاد سپس کوفته سیخی را داخل سس قرار دهید و کمی که سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت کوفته سیخی

  1. اگر نیاز بود می توانید آرد بیشتری به مواد کوفته اضافه کنید تا منسجم شود.
  2. می توانید مابین کوفته گوجه گیلاسی نیز به سیخ بزنید.
  3. می توانید را داخل سس نگذارید و موقع سرو روی کوفته سیخی بریزید.
  4. در کنار کوفته سیخی چند عدد سیب زمینی سرخ کنید که طعم آن را با برنج دو برابر می کند.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کوفته سیخی خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سس مخصوص
3.7 (73.33%) 3 votes