طرز تهیه آش گوجه سبز ساده و لذیذ با برنج و عدس بدون گوشت

طرز تهیه آش گوجه سبز

 

یکی از آش های بسیار خوشمزه که با گوجه سبز تهیه می شود شما می توانید با کنسرو کردن یا فریزر کردن گوجه سبز در فصل بهار این آش را در همه ایام سال تهیه کنید و یا می توانید از کنسرو های آماده استفاده کنید. این آش برای طرفداران گوجه سبز بسیار مناسب است و اگر شما طعم و مزه گوجه سبز را دوست دارید این آش را حتما امتحان کنید. می توانید برای طعم بهتر آش از عصاره قلم یا عصاره گوشت استفاده کنید و به دلخواه با پیازداغ و سیرداغ و نعنا داغ تزئین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش گوجه سبز با برنج و عدس بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پیاز۱ عدد
نخود۱ پیمانه
عدس۱/۲ پیمانه
برنح نیم دانه۱/۲ پیمانه
گوجه سبز۳۵۰ گرم
سبزی آش۵۰۰ گرم
عصاره گوشت۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش گوجه سبز با برنج بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا نخود را از شب قبل بهتر است خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود و هم راحت تر پخته شود سپس آبکش کنید در ادامه عدس را نیز برای ۱ ساعت خیس کنید. برنج نیم دانه را خوب شسته و خیس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

پیاز را خلالی یا نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی روغن و زردچوبه خوب تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود و پیازها سبک شود سپس عدس و نخود و برنج خیس خورده را اضافه کنید و کمی هم بزنید و فلفل سیاه و کمی نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت آش گوجه سبز

عصاره گوشت را داخل یک کاسه به همراه آب ولرم ریخته و هم بزنید تا گلوله آن باز شود سپس روی مواد آش بریزید و ۲ لیوان آب جوش ریخته و بگذارید با حرارت زیاد ابتدا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید تا آش کم کم پخته و حبوبات نرم شوند.

مرحله چهارم: افزودن سبزی و گوجه سبز

گوجه سبز ها را شسته و داخل آبکش قرار دهید سبزی آش را خرد کنید و داخل آش ریخته و هم بزنید ولی درب قابلمه را نگذارید تا رنگ آش تیره نشود سپس گوجه سبزها را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا آش پخته شود در انتها نمک آش را تنظیم کنید و داخل کاسه ریخته و به همراه پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش گوجه سبز با برنج و عدس

  1. در این آش می توانید از ترکیب لوبیا چیتی و عدس و یا لپه استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه از کمی گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  3. برای چاشنی می توانید در انتها کمی آبغوره به مواد اضافه کنید.
  4. می توانید گوجه سبزها را با کمی آب بپزید و از صافی رد کنید و هسته آن را جدا کنید.
  5. به خاطر داشتن برنج آش را هم بزنید تا ته نگیرد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه