طرز تهیه کیک کاپوچینو شکلاتی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کاپوچینو

 

از دسته انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و خوش عطر و بو می باشد و برای کسانی که طعم و مزه کاپوچینو را دوست دارند بسیار مناسب است. کیک کاپوچینو همراه با شیر داغ بسیار دلچسب خواهد بود شما به دلخواه می توانید برای تهیه این کیک از کمی گردوی خرده شده نیز استفاده کنید. این کیک برای عصرانه و دورهمی بسیار مناسب است و شما به دلخواه می توانید در قالب گرد یا میان تهی این کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک کاپوچینو شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱.۵ پیمانه
پودر کاپوچینو۲ بسته
شیر۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق چای خوری
آرد۲ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک کاپوچینو شکلاتی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود اگر می خواهید این کیک را بدون فر درست کنید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. مواد لازم را در دمای محیط قرار داده تا هم دما شوند. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ و شکر و وانیل را داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی بزنید تا کشدار و حجیم و پوک شود. کاپوچینو را با شیر گرم و پودر کاکائو مخلوط کنید سپس به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه روغن مایع را ریخته و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس در ادامه مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود. قالب مورد نظر را چرب و آردپاشی کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک کاپوچینو  خوشمزه

مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته و پف کند برای پخت در قابلمه مایه را داخل قابلمه ریخته و دمکنی قرار دهید و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود سپس بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید و با گاناش شکلاتی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک کاپوچینو

  1. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  2. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید زیرا دماهای مختلف فر متفاوت است.
  3. در انتها به دلخواه می توانید ۱ دقیقه گریل را روشن کنید.
  4. می توانید از آب بجای شیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک کاپوچینو شکلاتی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله
3.7 (74.29%) 7 votes