طرز تهیه کیک هویج و دارچین بدون گردو و فر خوشمزه و عالی با پف زیاد

دسنور پخت کیک هویج و دارچین بدون گردو

کیک هویج و دارچین بدون گردو

 

کیک هویج و دارچین بدون گردو یکی از روش های تهیه این کیک خوشمزه و کافی شاپی می باشد که شما می توانید بدون دسترسی به فر آن را داخل قابلمه تهیه کنید و به راحتی پخته می شود. این کیک در قابلمه نیز همانند فر پف می کند و می توانید برای پذیرایی شیک و ساده از آن استفاده کنید. کیک هویج و دارچین بدون گردو برای ما ایرانی ها بسیار طعم خوبی را دارد و این بار قرار است گردو را از این کیک حذف کنید و با طعم هویج و دارچین آن را تهیه کنیم. شما می توانید این کیک را به صورت ساده یا با کرم پنیری سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هویج و دارچین بدون گردو و فر را به شما آموزش خواهم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج و دارچین بدون فر و گردو

  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • دارچین ۱ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک هویج و دارچین بدون گردو و شیرر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. قابلمه را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و پودر دارچین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را با وانیل هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد شکر را اضافه کنید و با دور تند همزن ۴ دقیقه هم بزنید تا حجم مواد دو برابر و کرمی رنگ شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و بری ۱۰ ثانیه با دور کند همزن بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن هویج

هویج را از قبل پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و اگر آب دارد با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. سپس در انتها باید مخلوط آرد مرحله اول را به تدریج به مواد فوق اضافه کید و به صورت دورانی با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله چهارم: پخت کیک هویج و دارچین بدون فر

کف قابلمه مورد نظر سه لایه کاغذ روغنی پهن کنید و مواد را در مرکز قابلمه ریخته و صاف یکدست کنید. شعله پخش کن را روی شعله گاز قرار دهید و کیک را برای ۱ ساعت ۳۰ دقیقه بگذارید با دمکنی خوب پخته و پف کند. بعد از پختن از قابلمه جدا کنید و به دلخواه با پودر قند یا دارچین تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک هویج و دارچین بدون گردو و فر خانگی

  1. هویج اگر آبدار باشد باعث خمیری شدن کیک می شود.
  2. بعد از ۱ ساعت درب قابلمه را باز کنید و با خلال دندان یا سیخ چوبی کیک را تست کنید.
  3. اگر دوست دارید رنگ کیک هویج شما تیره تر باشد از شکر قهوه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک هویج و دارچین بدون گردو و فر خوشمزه و عالی با پف زیاد
4 (80%) 2 votes