طرز تهیه کیک هل و دارچین خوشمزه و خوش عطر مرحله به مرحله

کیک هل و دارچین

 

از اون دسته کیک ها می باشد که با درست کردن آن در منزل تمام عطر و بوی آن خانه را پر می کند. کیک هل و دارچین علاوه بر بوی بی نظیرش طعم بسیار خوبی دارد و مناسب یک کیک عصرانه است حتی می توانید این کیک را در منو کافی شاپ خود اضافه کنید. حتما برای اینکه کیک خوبی داشته باشید تمام مواد را از ۱ ساعت قبل از شروع کار داخل دمای محیط گذاشته تا هم دما شوند. خوب است بدانید زیاد هم زدن مواد کیک باعث می شود کیک پف نکند و یا اضافه کردن مستقیم تخم مرغ از یخچال به مواد کیک نیز یکی از علت های خراب شدن کیک می باشد. امروز در پارسی دی کیک هل و دارچین بسیار خوشمزه و خوش عطر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
روغن۱ پیمانه
هل۵ عدد
آب جوش۱/۴ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
دارچین۲ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک هل و دارچین

مرحله اول : دم کشیدن هل

دانه های هل را داخل آبجوش انداخته تا دم بکشد می توانید بجای دانه هل و آب از عرق هل یا دارچین نیز استفاده کنید. وقتی دانه های هل دم کشید آن ها را خارج کنید و آبجوش را با شیر مخلوط کرده و دارچین را به مخلوطمون اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم : هم زدن شکر و تخم مرغ

تخم مرغ را داخل کاسه همزن بریزید و شکر را اضافه کنید و بمدت ۵ دقیقه با دور تند همزن خوب بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود سپس مخلوط مرحله اول را به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید سپس روغن را اضافه کرده و هم بزنید (۱ دقیقه برای اضافه کردن هر کدام کافی می باشد در حد مخلوط شدن مواد)

مرحله سوم : اضافه کردن آرد

آرد را از قبل با بیکینگ پودر مخلوط کرده و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس طی ۳ مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک به طور دورانی هم بزنید سعی کنید در یک جهت هم بزنید و پف مواد را نگیرید.

مرحله چهارم : پخت کیک هل و دارچین

قالب مورد نظر را چرب کنید و کمی آرد پاشی کنید تا راحت تر از قالب جدا شود، سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود سپس در فری که از قبل بمدت ۱۵ دقیقه گرم کردید قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه و زمان ۴۵ الی ۵۵ دقیقه تنظیم کنید تا کیک پخته شود در نیم ساعت اول اصلا درب فر را باز نکنید وگرنه پف کیک می خوابد سپس در ۱۰ دقیقه انتهای زمان پخت با خلال دندان چک کنید اگر پخته بود خارج کرده کمی که خنک شد از قالب خارج کنید و روی کیک پودر قند بپاشید و همراه با چای میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک هل و دارچین

  1. می توانید به دلخواه کمی گلاب نیز به مواد کیک اضافه کنید.
  2. سعی کنید از قالب میان تهی استفاده کنید زیرا مایعات کیک زیاد است.
  3. حتما مایه کیک دو سوم قالب را بگیرد نه بیشتر تا در زمان پف از قالب بیرون نریزد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک هل و دارچین خوشمزه و خوش عطر مرحله به مرحله
4.1 (82.86%) 7 votes