طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی ساده و راحت با شیر و دارچین + فیلم

دستور پخت کیک هویج کافی شاپی

طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی

 

کیک هویج کافی شاپی یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که مانند کیک های کافی شاپی می باشد و یا حتی می توانید به منو کافی شاپ خود اضافه کنید. این کیک را می توانید برای مهمانی و تولد ها سرو کنید. این کیک بافت فوق العاده ای دارد و اگر دوست دارید مانند کیک های کافی شاپی مربع باشد باید از قالب مستطیل استفاده کنید تا به صورت لایه ای تهیه کنید و بین آن خامه قنادی قرار دهید و با پالت صاف کنید. همه مواد را به پیمانه گفته شده است که بتوانید بدون داشتن ترازو این کیک کافی شاپی خوشمزه با طعم هویج و دارچین را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی به همراه فیلم آموزشی را می توانید در این پست یاد بگیرید، پس همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج کافی شاپی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • جوش شیرین ۱/۲ ق چای خوری
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • هویج رنده شده ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • باترمیلک (۱ پیمانه شیر، ۱ ق غذا خوری سرکه) ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بریزید و آب هویج را با دست بگیرید. شیر را با سرکه مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا بریده شود به این مخلوط باترمیلک گفته می شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

شکر و روغن را باهم مخلوط کنیدو با همزن برقی بزنید تا کمی کرم رنگ و روشن شود. حالا باید دانه دانه تخم مرغ ها را اضافه کنید و با افزودن هر تخم مرغ ۱ دقیقه مواد را هم بزنید. در انتها با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: افزودن هویج

هویج رنده شده را اضافه کنید. هویج را افزوده و هم بزنید. داخل یک کاسه آرد و جوش شیرین و بیکینگ پودر و دارچین را باهم مخلوط کنید و الک کنید. این مخلوط را به تدریج به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. مایه کیک هویج کافی شاپی ما آماده شده است.

مرحله چهارم: پخت کیک هویج کافی شاپی

داخل یک قالب ۳۰*۴۰ را کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود. بعد از پخت دور تا دور کیک را برش بزنید و کیک را به مربع های یکدست برش برنید و بین لایه ها خامه قنادی بزنید و لایه ها را روی هم قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک هویج کافی شاپی بدون گردو

  1. می توانید کیک را در قالب گرد قرار دهید و بدون خامه کشی سرو کنید.
  2. این کیک قابلیت برش افقی ندارد و خرد می شود.
  3. برای فر های برقی برای دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه