طرز تهیه کبه عربی با بلغور گندم و گوشت چرخ کرده خیلی راحت و خوشمزه

طرز تهیه کبه عربی با بلغور

 

کبه عربی با بلغور یا کبیه یکی از غذا های بسیار خوشمزه عربی می باشد که در لبنان و کشور های عربی و در خوزستان نیز تهیه می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد. کبه عربی با بلغور از ترکیب بلغور و گوشت تهیه می شود و مواد داخل روغن سرخ می شود و یک ترکیب فوق العاده را ایحاد می کند. کبه یا Kebbe یک نوع کوفته مدرن می باشد که با چند قلم مواد تهیه می شود و در اصل با گندم بورگای خیسانده شده و چرخ شده تهیه می شود. کبه عربی با بلغور را باید گلوله گوله کنید و هر دو سمت آن را تیز کنید. این کوفته بسیار برشته و خوشمزه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کبه عربی با بلغور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

کبه عربی با بلغور برای ۱۰ عدد

بلغور گندم خیس خورده۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فیله مرغ۲ عدد
پیاز داغ۲ ق غذا خوری
گردو۱ ق غذا خوری
رب انار۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه کبه عربی با بلغور خوشمزه و ساده با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید بلغور گندم را از شب قبل خیس کنید تا نرم شود و بتوانید به راحتی چرخ کنید. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید تا مانع وا رفتن کبه ها می شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید فیله مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه نمک و فلفل سیاه و ادویه ها کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و نرم شود و در انتها باید گردو و رب انار را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم:مخلوط کردن مواد

برای تهیه کبه عربی یا کبیه باید بلغور و گوشت را داخل چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید و یا می توانید داخل غذاساز و ۱۲۳ نیز بریزید و به همراه پیاز و ادویه ها و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا مسنجم شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کبه عربی با بلغور

حالا باید از مواد به اندازه دلخواه بردارید و کف دست پهن کنید و از مواد مرغی داخل آن قرار دهید و به شکل دوک دو سر تیز مواد را بسته تا هیچ درزی نداشته باشد. در ادامه داخل یک شیرجوش روغن ریخته و زمانی که داغ شد باید کبه عربی با بلغور را داخل روغن قرار دهید تا سرخ شود و به همین ترتیب همه مواد را سرخ کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کبه عربی با بلغور با گوشت چرخ کرده و مرغ

  1. در بعضی از عطاری ادویه کبه به صورت جداگانه وجود دارد که می توانید تهیه کنید.
  2. مواد میانی کبه دلخواه است و می توانید از کمی گوشت چرخ کرده تفت داده استفاده کنید.
  3. این رسپی به دلیل وجود بلغور اصلا وا نمی رود و می توانید با خیال راحت تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه