طرز تهیه حمیسه گوشت عربی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

حمیسه گوشت

 

 

نام روستایی در استان خوزستان و نام نوعی غذا می باشد. حمیسه اصالتا عربی که بر پایه جگر سیاه است ولی اهوازی های مهمان نواز و خونگرم این غذا را با گوشت هم تهیه می کنند این غذا و دیگر غذا هایی عربی و جنوبی را  می توان در خیابان لشگر آباد اهواز خیلی تازه و خوشمزه پیدا کرد. حمیسه گوشت ترکیبی از گوشت و سبزیجات است و منبع خوب ویتامین به دلیل داشتن مواد غذایی عالی است. حمیسه نوعی غذای خیابانی هم محسوب می شود که در کنار فلافل، کپه عربی سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه حمیسه اهوازی ساده و سریع را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت۳۰۰ گرم
پیاز خرد شده۱ عدد
لوبیا خرد شده۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک، فلفل، زردچوبه و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه حمیسه کوشت

مرحله اول آماده سازی مواد اولیه

پیاز ها را پوست کتده و به شکل نگینی خرد می کنیم. گوجه را برای چند لحظه در آب جوش گذاشته پوست آنها را می گیریم و با رنده یا گوشکوب برقی پوره می کنیم. لوبیا سبز را پاک کرده شسته و به شکل مورب برش می دهیم. گوشت را هم نگینی ریز کرده و آماده می گذاریم.

مرحله دوم طبخ حمیسه گوشت

ابتدا داخل قابلمه ای روغن ریخته پیاز را در آن تفت می دهیم تا زمانیکه طلایی شود بعد گوشت، فلفل و زردچوبه را افزوده کاملا تا جایی که رنگ گوشت تغییر کند تفت داده و در نهایت لوبیا را اضافه کرده اجازه می دهیم تا تفت بخورند. حالا دو لیوان آب جوشیده افزوده و اجازه می دهیم تا گوشت کاملا پخته شود.

مرحله سوم سرو کردن

حالا بعد از گذشت تقریبا ۱۲۰ دقیقه گوشت کاملا پخته شده است حالا داخل تابه کوچکی رب را داخل روغن تفت داده و پوره گوجه را به آن اضافه می کنیم وقتی به سسی غلیظ و خوشرنگ تبدیل شد به گوشت پخته شده افزوده نمک غذا را اندازه می کنیم و در کنار نان و سبزی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حمیسه گوشت

  • حمیسه را می توان با جگر سیاه به همین روش طبخ کرد.
  • از مقداری ادویه جنوبی یا کاری هم می توانید برای این غذا استفاده کنید.
  • پختن گوشت در زودپز به کم شدن زمان پخت غذای شما بسیار کمک می کند.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه