طرز تهیه رشته پلو مجلسی و بسیار خوشمزه مرحله به مرحله

دستور پخت رشته پلو

 

یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که معمولا به مناسبت عید نوروز تهیه می شود. قدیمی ها اعتقاد داشتند که رشته نمادی از زندگی است و خوردن این غذا در همان ابتدای سال جدید باعث می شود تا سر رشته کارها دستشان آمده و به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. تهیه رشته پلو ساده است و به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد. در این آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه رشته پلو خوشمزه را به شکل ساده به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برنجدو پیمانه
رشته پلو قهوه ای رنگ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم
عدسیک پیمانه
کره حیوانی۵۰ گرم
فیله مرغ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم
زعفران آب شدهسه قاشق غذاخوری
دارچینسه قاشق غذاخوری
پیازیک عدد
کشمش پلویی و خرمانصف پیمانه
نمک و فلفل و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه رشته پلو با عدس

مرحله ۱

ابتدا برنج را شسته و به مدت چندین ساعت در آب و نمک خیس کنید. عدس را نیز برای چندین ساعت خیس کرده تا راحت تر پخته شود. کشمش ها را نیز خیس کرده و هسته خرما را جدا می کنیم.

مرحله ۲

ابتدا پیاز را پوست کنده و شسته و به شکل نگینی خرد می کنیم. فیله های مرغ را نیز به شکل نواری خرد کرده و آماده می کنیم. در یک ماهیتابه پیازها را سرخ می کنیم. در یک ماهیتابه جداگانه نیز فیله ها سرخ کرده و با نمک و فلفل و زردچوبه آنها را مزه دار می کنیم. پس از اینکه فیله به خوبی سرخ شد، پیاز و کشمش و خرما را به آنها اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله ۳

یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کرده و بر روی شعله گاز قرار می دهیم. پس از اینکه آب به جوش آمد، آب برنجی که از قبل خیس کرده بودیم را دور ریخته و برنج را در داخل قابلمه می ریزیم. حدود ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا برنج کمی نرم شود. سپس رشته پلویی و عدس را هم داخل آب برنج می ریزیم تا با هم مخلوط شده و پخته شوند. توجه کنید که رشته ها بسیار سریع نرم می شوند و به زمانی که رشته ها را در داخل آب برنج می ریزید، توجه کنید.

مرحله ۴

پس از اینکه نرم شدند، برنج را آبکش می کنیم. اکنون در ظرفی که می خواهیم برنج پخته شود، کمی روغن ریخته و برای ته دیگ آن می توانید سیب زمینی یا نان و یا هر ته دیگی که مطابق با سلیقه تان است، قرار دهید. سپس با کفگیر برنج ها را در داخل قابلمه می ریزیم. بین برنج ها دارچین ریخته و روی شعله گاز قرار می دهیم تا دم بکشد.

مرحله ۵

وقتی برنج دم کشید، کمی از برنج را با زعفران ترکیب کرده و روی ظرف برنج می ریزیم. سپس روی آن را مرغ و کشمش و خرما می ریزیم. اکنون رشته پلو آماده شده است.

رشته پلو یکی از غذای سنتی و لذیذ ایرانیان است که معمولا در ایام عید نوروز تهیه می شود. رشته پلو را با گوشت گوسفندی یا مرغ می توانید تهیه کنید. در این دستور پخت ما طرز تهیه این غذا با مرغ را به شما آموزش دادیم. امیدوارم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما این غذا را برای خود و اعضاء خانواده تان تهیه کنید.
همچنین ببینید

طرز تهیه رشته پلو مجلسی و بسیار خوشمزه مرحله به مرحله
4.5 (90%) 12 votes