طرز تهیه مافین میوه های خشک خیلی خوشمزه و مجلسی و آسان

طرز تهیه مافین با میوه خشک

 

یکی از جذاب ترین انواع مافین ها می باشد. مافین ها به دو دسته انگلیسی و آمریکایی تقسیم می شوند. مافین ها با کاپ کیک ها بسیار متفاوت است شاید در شکل ظاهری شبیه باشند و تشخیص آن کمی سخت باشد ولی باید بدانید در مافین از انواع میوه ها استفاده می شود و علاوه بر آن کره جایگزین روغن مایع می شود. شما برای تهیه این مافین می توانید از میوه های خشک شده خود در منزل با هر طعم و مزه که دوست دارید استفاده کنید یا به صورت آماده میوه خشک تهیه کنید ولی تهیه میوه خشک خیلی کار آسان و مقرون به صرفه ای می باشد شاید کمی زمان بر باشد ولی ارزان تمام می شود. مافین مخلوط میوه های خشک و جو بافتی جویدنی دارد. این مافین مزه کمی شیرین دارد. بخاطر جوی پرک شده در بافتش به کنترل اشتهای کاذب کمک میکند. امروز در پارسی دی مافین میوه های خشک را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

مخلوط میوه های خشک شده۱۵۰ گرم
آرد سفید۱۵۰ گرم
جو پرک۴۵ گرم
کره نرم شده۱۲۷ گرم
شکر سفید۵۵ گرم
شکر قهوه ای۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱۲۵ گرم
بیکینگ پودر۳ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
نمک۱ پنس
جوش شیرین۱ ق چای خوری

طرز تهیه مافین میوه های خشک

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا جو پرک را در تابه بدون روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود. تمام مواد را یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند و کره دستور نرم شود. تمام مواد خشک دستور (آرد،جو،بیکینگ پودر،جوش شیرین، نمک) را داخل کاسه ای ریخته و خوب با هم مخلوط کنید. فر را روشن کنید و بگذارید در دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه گرم شود.میوه های خشک را کمی در آرد میغلطانیم تا هنگام پخت به ته مافین نرود.

مرحله دوم : همزدن کره و شکر

کره نرم شده را داخل کاسه همزن ریخته و با شکر سفید و شکر قهوه ای به مدت ۵ دقیقه با تندترین دور همزن خوب بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود حتما با کمک لیسک دور گیر کنید تا تمام کره هم بخورد وگرنه مزه خامی کره داخل مافین ها احساس می شود.

مرحله سوم : افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها دانه دانه به کره اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید با تخم مرغ آخر وانیل را افزوده و مجدد هم بزنید در انتها شیر را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن ۳۰ ثانیه هم بزنید. مواد خشک مخلوط شده را به مواد تر اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله چهارم : پخت مافین میوه های خشک

قالب مافین را حاضر کرده و از کپسول های مخصوص آن داخلش می گذاریم با کمک قاشق ۲/۳ قالب را پر کنید و دو بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود سپس در فر از قبل گرم شده بمدت ۳۰ دقیقه قرار دهید سپس مافین ها را از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین کرده به همین سادگی مافین میوه های خشک ما حاضر شد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مافین میوه های خشک

  1. می توانید جو پرک را مزه دار کنید یعنی مقداری دارچین یا وانیل اضافه کنید.
  2. اگر قالب مافین نداشتید می توانید از کپسول های مقوایی محکم استفاده کنید.
  3. مواد را بیش از اندازه داخل قالب نریزید وگرنه موقع پخت از قالب سر ریز می شود.
  4. شکر قهوه ای باعث خوش رنگ شدن مافین های می شود ولی اگر در دسترس نداشتید حذف کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه