طرز تهیه مافین انگلیسی ساده و خوشمزه بدون فر در تابه با خمیر مایه

طرز تهیه مافین انگلیسی

 

یکی از انواع مافین ها می باشد ولی با تفاوت بسیار با دیگر مافین ها. این مافین مخصوص صبحانه و عصرانه می باشد و در انگلیس و آمریکا و استرالیا و نیوزلند بسیار پر طرفدار است و در واقع یک جور نان تابه ای می باشد که بسیار ساده و لطیف است که برای ساندویچ نیز بسیار مناسب است. در آمریکای شمالی مافین انگلیسی را اغلب با مربا یا میوه و نیمروی عسلی تهیه می کنند. این مافین ها برعکس دیگر مافین ها در دسته نان ها قرار می گیرند و به دلیل ساده بودن و راحت بودن آن بسیار محبوب هستند و از همه مهم تر نیازی به فر ندارید و به راحتی داخل تابه و روی گاز یک نان فوق العاده برای صبحانه می توانید تهیه کنید. امروز در پارسی دی مافین انگلیسی بدون فر در تابه با خمیر مایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر گرم۱/۳ پیمانه
خمیر مایه۱ ق چای خوری
آب گرم۱/۴ پیمانه
کره ذوب شده۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
نمک۱/۸ ق چای خوری
آرد۳ پیمانه تقریبی

طرز تهیه مافین انگلیسی بدون فر در تابه با خمیر مایه

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا باید خمیر مایه را عمل بیارید دقت کنید اگر خمیرمایه شما فوری نیست حتما با آب و شکر مخلوط کنید و بعد از ۱۰ دقیقه که کف کرد و عمل آمد استفاده کنید ولی اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی به عمل آوری ندارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک کاسه شیر گرم و مخلوط خمیرمایه عمل آمده (اگر خمیر مایه فوری بود همان طور خشک به همراه شکر و آب به این مواد اضافه کنید) بعد نمک و آرد را به تدریج اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کم کم خمیر تهیه شود و در انتها کره ذوب شده را اضافه کنید و کمی خمیر را با دست جمع کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه خمیر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ورز دهید تا نرم و لطیف شود و یا می توانید به مدت ۵ دقیقه با دستگاه ورز دهید حالا خمیر بدست آمده را داخل کاسه چرب شده قرار دهید و برای ۱ الی ۲ ساعت در محیط آشپرخانه قرار دهید تا حجم آن چند برابر شود.

مرحله چهارم: استراحت مجدد

پس از اینکه خمیر حجم گرفت آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر برش را را چانه کند (قطر چانه ها حدود ۱۰ سانت) مجدد روی خمیر را با دستمال بپوشانید و برای ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مجدد حجم بگیرد.

مرحله پنجم: پخت مافین انگلیسی

یک تابه نچسب را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا داغ شود حالا هر چانه را بدون اینکه فرم و حجم آن را بگیرید داخل تابه قرار دهید و با شعله متوسط رو به کم به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا خمیر پخته شود دقت کنید باید هر طرف را ۱۰ دقیقه بگذارید بماند و جمعا برای یک چانه ۲۰ دقیقه زمان پخت در نظر بگیرید حالا مافین ما آماده شده برش بزنید و در بین آن انواع نیمرو و ساندویچ ها را قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مافین انگلیسی

  1. مقدار آرد تقریبی گفته شده پس به تدریج بریزید، ممکن است کمتر یا بیشتر آرد بخواهد.
  2. درجه گرمای شیر نباید حیلی زیاد باشد در حدی که وقتی انگشت را داخل آن بزنید گرما را احساس کند ولی نسوزد.
  3. می توانید برای ساندویچ بعد از گذاشتن مواد ساندویچی داخل دستگاه گریل قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه