طرز تهیه شیرینی چوروس عالی و خوشمزه با سس شکلاتی

طرز تهیه چوروس

 

یک شیرینی خوشمزه با اصالت اسپانیایی می باشد که برای صبحانه و یا عصرانه تهیه می کنند تقریبا مشابه بامیه می باشد ولی با این تفاوت که بجای فرو بردن در شربت در شکر و دارچین می غلطانند و با شکلات ذوب شده میل می کنند. اسپانیایی برای تهیه صبحانه از شیرینیجات استفاده می کنند اما تاریخچه دقیقی از منشاء چوروس وجود ندارد عده ای معتقد هستند چوروس از پرتقال به اسپانیا رسیده و عده ای دیگر بر این باورند که در زمان گذشته چوروس توسط چوپان ها اختراع شده زیرا چوپانان برای تهیه خمیر نان از این چوروس استفاده می کردند و بعدها که شکلات به بازار آمد ترکیب چوروس با شکلات بسیار طعم و مزه خوشمزه ای را پیدا کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چوروس با سس شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
کره۸۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکر و دارچین برای غلطاندن شیرینیبه مقدار لازم
شکلات ذوب شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی چوروس با سس شکلاتی

مرحله اول : داغ زدن خمیر

داخل یک قابلمه یا تابه با حجم مناسب آب و کره و شکر را ریخته و روی حرارت قرار دهید تا اطراف شروع به ریز جوش بزنید وقتی به این مرحله رسید به یکباره آرد را اضافه کنید و تند هم بزنید تا مانند خمیر جمع شود سپس به مدت ۴ دقیقه خمیر را خوب باز و بسته کنید تا خمیر به اصطلاح داغ زده شود حتما در این مرحله زیر حرارت ملایم باشد.

مرحله دوم : افزودن تخم مرغ

خمیر را بعد از داغ زدن داخل یک کاسه قرار دهید و اجازه دهید خمیر ولرم شود سپس تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و با چنگال یا همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس طی سه مرحله به مواد آردی اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس مرحله بعدی تخم مرغ را اضافه کنید با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید.

مرحله سوم : سرخ کردن خمیر روش اول

خمیر بدست آمده باید چسبنده و کشدار باشد داخل قیف ماسوره ستاره یا m2 را قرار دهید سپس خمیر را داخل قیف بریرید و یک قیچی چرب شده را کنار دست خود قرار دهید. داخل یک شیرجوش مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس خمیر را به طول ۱۰ سانت ماسوره زده و با قیچی چرب ببرید و اجازه دهید تا داخل روغن داغ سرخ شود و به رنگ قهوه و برشته دربیاد.

مرحله چهارم : سرخ کردن خمیر روش دوم

شما می توانید خمیر را به طول ۱۰ سانت داخل یک سینی ماسوره بزنید و سینی را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد این عمل به تردی شیرینی چوروس بیشتر کمک می کند سپس خمیر را داخل روغن داغ سرخ کنید.

مرحله آخر

در انتها داخل یک کاسه مقداری شکر و دارچین ریخته سپس چوروس های داغ را داخل شکر و دارچین بغلطانید و به همراه سس شکلاتی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی چوروس

  1. می توانید از هر کدام از روش های فوق برای تهیه چوروس استفاده کنید ولی روش دوم متداول تر می باشد.
  2. حتما روغن باید داغ باشد و حرارت در طول پخت ملایم باشد تا کاملا چوروس ها مغز پخت شوند.
  3. بعد از پخت شیرینی آنها را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه