طرز تهیه کیک برشی با پف عالی و پودر نارگیل + سس شکلاتی

طرز تهیه کیک برشی

 

کیک ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید کیک برشی را داخل قالب لوف یا یک مربع تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کیک لذت ببرید. برای پخت کیک برشی بهتر از آرد قنادی استفاده کنید و شما می توانید این کیک را خیلی راحت برای مهمانی ها و دورهمی خود این کیک متفاوت را تهیه کنید. شما می توانید از یک سس شکلاتی خوشمزه برای این کیک استفاده کنید و روی کیک را با پودر نارگیل را یا شکلات رنده شده سرو و تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک برشی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد قنادی۱ لیوان فرانسوی + ۱/۴ پیمانه
شکر۳/۴ لیوان
شیر۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱/۲ق چای خوری
روغن۱/۴ لیوان
پودر نارگیلبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

شیر۱/۲ لیوان
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
شکر۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک برشی

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا ۱۵ دقیقه گرم کنید. سپس مواد را با کمک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید یا از پیمانه اندازه گیری استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و بعد وانیل و شکر را اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مواد یکدست شود و حتما بین کار دورگیری کنید و بعد شیر و روغن را به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد مواد کیک را در یک قالب ۲۰*۲۰ بریزید و کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه کیک برشی

برای تهیه سس مخصوص شکلاتی باید شیر و شکر و پودر کاکائو را مخلوط کنید و در حد مخلوط شدن شکر هم بزنید. کیک را از قالب خارج کنید و بعد از خنک شدن کاغذ روغنی را بردارید و بعد از خنک شدن کیک باید برش های یک اندازه بزنید و لبه های کیک را داخل سس شکلاتی و بعد پودر نارگیل بغلطانید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک برشی

  1. برش ها باید یک اندازه باشد تا ظاهر جذاب تری داشته باشد.
  2. می توانید از میوه یا خامه زده شده برای تزیین استفاده کنید.
  3. برای پخت در فر برقی یا توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه