طرز تهیه شیرینی ساده برای مهمانی سریع سرخ کرده + ویدیو

دستور پخت شیرینی ساده برای مهمانی

طرز تهیه شیرینی ساده برای مهمانی

 

شیرینی ساده برای مهمانی یکی از شیرینی های بسیار ساده است که می توانید فقط با دو قلم مواد آن را به راحتی تهیه کنید و خمیر را به دلخواه با کاتر های متفاوت قالب بزنید و داخل روغن سرخ کنید اگر حتی قالب خاصی ندارید می توانید فقط خمیر را با چاقو برش بزنید و در انتها برای تزئین کمی پودر روی مواد الک کنید. این شیرینی در کمترین زمان ممکن آماده می شود و برای مهمانی ها می توانید به سرعت آن را تهیه کنید. آشپزی کردن در مواقعی که مهمان دارید کار بسیار سختی می شود و دوست دارید در کمترین زمان یک شیرینی یا دسر ساده ولی خوشمزه داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این شیرینی می باشد که برای مهمانی و دورهمی به خصوص ایام نوروز بسیار مناسب است. شما می توانید از ویدیو انتهای پست استفاده کنید و این شیرینی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی ساده برای مهمانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ساده برای مهمانی با ۲ قلم مواد

  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • خامه صورتی ۱ عدد
  • پودر قند یا شکلات برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی ساده برای مهمانی سریع و سرخ کرده

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه این شیرینی فقط به دو قلم مواد نیاز دارید. آرد الک شده را داخل کاسه بریزید. ابتدا با قاشق مواد را هم بزنید و بعد دستکش انداخته و خمیر را جمع کنید. خمیر این شیرینی باید نرم و لطیف و بدون ترک باشد. چون نوع آرد ها باهم متفاوت است، اگر خیلی خمیر خشک بود کمی خامه و اگر شل بود کمی بیشتر آرد بزنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه بگذارید. روی کاسه را با سلفون یا نایلون بپوشانید و برای نیم ساعت تا ۱ ساعت در دمای محیط آشپزخانه استراحت دهید. دقت کنید زیاد خمیر را آرد نزنید وگرنه خشک می شود. شما می توانید برای سهولت در کار این شیرینی را در غذاساز تهیه کنید تا نیازی به استراحت خمیر نداشته باشید.

مرحله سوم: برش خوردن

خمیر را بعد از استراحت روی یک سطح باز با کمک وردنه باز کنید. در این مرحله می توانید خمیر را با کاتر دلخواه خود برش بزنید و اگر کاتر ندارید از پیتزا بر و یا چاقو استفاده کنید و خمیر را به شکل مربع های یک اندازه برش بزنید. ضخامت خمیر بیشتر از نیم سانت نباشد.

مرحله چهارم: سرخ کردن

در ادامه داخل یک شیر جوش روغن ریخته تا به گرم شود. سپس شیرینی ها را دانه دانه داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود. بعد از اینکه سرخ شده روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بعد روی آن ها به دلخواه پودر قند یا سس شکلاتی روی شیرینی ها بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی ساده برای مهمانی یه صورت قالبی

  1. این شیرینی اصلا جذب روغن ندارد ولی برای اطمینان بیشتر روی دستمال قرار دهید.
  2. می توانید یک برش افقی روی شیرینی ایجاد کنید تا مغز پخت شود.
  3. به دلخواه می توانید داخل این خمیر از کمی اسانس نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه