طرز تهیه شیرینی برساق خوشمزه با ماست به روش سنتی

طرز تهیه شیرینی برساق

 

یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که در کلیه مناطق کشور با کمی تغییر درست می شود این شیرینی لذیذ از خمیری سرخ شده در روغن شناور تهیه می شود که در پودر شکر غلطانده شده و به عنوان شیرینی برای پذیرایی و یا میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. شیرینی برساق یک تغذیه مناسب برا ی کودکان شما هم می باشد. اصالت این شیرینی مربوط به شهر های لرستان، کرمانشاه، ایلام و همدان می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی برساق با ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد سبوس دار۳ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آب ولرم۱ عدد
وانیلکمی
شکر۳/۴ پیمانه
ماست۱ پیمانه
مایه خمیر فوری۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
آب ولرم۱/۲ پیمانه
روغن سرخ کردنیبه میزان لازم

طرز تهیه شیرینی برساق

مرحله اول: آماده سازی خمیر مایع

ابتدا مایه خمیر و یک قاشق شکر را ب همراه آب ولرم مخلوط کرده و در جای گرمی قرار می دهیم تا به عمل بیاید.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

حالا مواد خشک را با هم مخلوط کرد و جند با الک می کنیم. داخل کاسه دیگری ماست و تخم مرغ را مخلوط کرده مایه خمیر را به آن افزوده و در نهایت آرد را رو ی مواد الک کرده و آنقدر ورز می دهیم تا خمیری یکدست در کاسه جمع شود. حالا روی مواد را با سلفون پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه در جای گرم استراحت می دهیم.

مرحله سوم: پخت شیرینی برساق

حالا خمیر را روی میز کار منتقل می کنیم و ورز می دهیم تا هوای اضافه آن خارج شود. سپس خمیر را به وسیله وردنه روی میز کار صاف کرده و به شکل مورد نظر قالب میزنیم. حالا تابه ای را روی حرارت گذاشته و داخل آن روغن می ریزیم داغ که شد شیرینی های قالب زده را داخل روغن سرخ می کنیم. بعد از اینکه سرخ شد روی دستمال روغن گیر گذاشته و سپس در شکر غلطانده حالا در کنار چای ایرانی نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی برساق

  1. از سلامت خمیر مایه مورد استفاد مطمئن باشید.
  2. می توانید از ۱ قاشق غذا خوری زعفران دم شده برای رنگ بهتر شیرینی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه