طرز تهیه آرد برنج خانگی عالی برای تهیه انواع شیرینی، غذا و فرنی

طرز تهیه آرد برنج خانگی

 

نوعی آرد است که از پودر شدن دانه های برنج تهیه می شود. این آرد دارای فواید زیادی چون کاهش دهنده قند خون، دارای فیبر فراوان، مناسب برای پوست و مو و برای کسانی است که منع مصرف آرد گندم دارند. با آرد برنج شیرینی های ترد و با کیفیت خانگی طبخ می کنند و همچنین برای غلظت دادن با بعضی از خورش ها مصرف می شود. مادران عزیز از آرد برنج اعلای خانگی برای تهیه فرنی استفاده می کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه آرد برنج خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج ایرانیبه میزان لازم
آببرای شستن و خیس کردن برنج

طرز تهیه آرد برنج خانگی

مرحله اول: خیس کردن برنج

ابتدا برنج را پاک کنید تا آرد برنج تمیز و با کیفیتی داشته باشید. سپس برنج را شسته و به به همراه آب حدود ۱۲ ساعت خیس دهید.

مرحله دوم: گرفتن رطوبت برنج

بعد از گذشت این زمان آب برنج را جدا کرده و برنج را بر روی پارچه ای تمیز ریخته تا حدودی رطوبت برنج خارج شود. (حدود دو تا سه ساعت).

مرحله سوم: پودر کردن برنج

حالا برنج را داخل میکسر ریخته و کاملا پودر کنید بعد از الک حریر عبور دهید و برنج باقیمانده در الک را دوباره پودر کنید و این کار را تا آخر ادامه دهید.

مرحله چهارم: خشک کردن آرد برنج

بعد از پودر کردن کل برنج ها پارچه سفید و تمیزی روی میزی پهن کرده و آرد آماده شده را روی آن پخش کنید و به مدت ۲۴ ساعت اجازه دهید تا کل رطوبت برنج از بین برود. در نهایت داخل شیشه درب دار تمیز و خشکی ریخته و طولانی مدت می توانید داخل یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه تهیه آرد برنج

  1. تا جائیکه ممکن است از برنج نیم دانه ایرانی استفاده کنید زیرا خوش عطر تر و با کیفیت تر می شود.
  2. اگر مرحله آسیاب کردن برایتان مشکل بود یا آسیاب در دسترس نداشتید برنج را بعد از انجام مرحله یک و دو برای آسیاب کردن به عطاری هایی که خدمات کوبندگی هم ارائه می دهند ببرید تا کار شما ساده تر انجام شود.
  3. آرد برنج را حتما در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه